Jump to content

Solgt båten, ny på plass :-)


Windy37GM

Recommended Posts

Nei, nei, nei, kun realiteter!!!  Som at vi har båtsesong året rundt.  Skjønner godt atr gutta østpå er grenseløst misunnelige, og av den grunn må rakkenere på ferskvannsforsyningen vår.  Forresten, det er VÅRT ferskvann som forsyner dere med strøm når dere er i havn ... pass dere, ellers nasjonaliserer vi vannet og holder strømmen for oss selv!!  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

 

he, he Ler meg skakk.

Her ser du Bitteliten. De biter på kroken hver gang. Uten unntak. Hva sa jeg.... :lol::lol:

 

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

he, he Ler meg skakk.

Her ser du Bitteliten. De biter på kroken hver gang.  Uten unntak.  Hva sa jeg.... :lol:  :lol:

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

Slik er det når realitetene fortrenges. Da blir man litt overfølsom og nå heve røsten slik som Worse. Jaja - vi får være litt overbærende med disse på andre siden av Langfjella. De vet jo ikke bedre :rolleyes:

Forøvrig synes jeg fortsatt at en flybridge paraply er en knakende god idé. skikkelig high tech. Men etter at galopphesteierne og skipsverfteierne er borte fra Bergen er det vel ikke så mye privat kapital igjen heller til å kunne satse på en god forretningside. :wink:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer med stilig båt! :flag:

 

Den største gleden vi har er at vi bor et sted der det er flere solskinnsager enn regndager. Derfor kan vi ganske så ofte nyte denne skinnende terragigamegawatt kulen over oss som kalles solen. Ser de  ikke den så ofte Worse?

<{POST_SNAPBACK}>

Kallar du det der rein? Østlænding! Gje meg en is! :cool:

Link to post
Share on other sites

Det må vel være en eller annen grunn til at du har kalesje på flybridgen på avatar bildet ditt? Er det for å få skygge for solen det  :lol:

 

Nuvel - nok om regnet.

<{POST_SNAPBACK}>

Båten på bildet er ikke min men en søsterbåt, og det er en bimini-topp mot for mye sol.

 

Den kommer nok aldri i bruk :lol:

 

Visste du forresten at det selgest flest cabrioleer på vestlandet per innbygger? :rolleyes:

Redigert av Bayliner 3258 1996 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Visste du forresten at det selgest flest cabrioleer på vestlandet per innbygger?  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

La meg nå tenke litt høyt her - hmmmm

Drømmesamfunnet i praksis - dvs at man drømmer om at alt skal bli så bra bare man får noe man ikke trenger, eller kanskje det skyldes at verdens beste bilselger antakelig er fra Bergen: mann, flink til i lyve, stor i kjeften, og en anelse ironi som sjarmerer kvindene i senk og skaper gode vibrasjoner?

 

Pussig dette her. Husker dere tråden om Windy konvoien fra Windy via Stavanger til Bergen som Norsk Båtsenter arrangerte i våres? 13 Windyer - ikke en eneste med hardtop - alle var åpne båter! Og jeg som bor der det ikke regner -jeg øsnker meg hardtop. Verden er snål! Ha en fortsatt trivelig helg!

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

he, he Ler meg skakk.

Her ser du Bitteliten. De biter på kroken hver gang.  Uten unntak.  Hva sa jeg.... :lol:  :lol:

Vet ikke helt hvem som biter på kroken her, jeg!! Forunderlig er det i alle fall at gutta østpå har et så stort behov for å påberope seg et så fantastisk vær. Det må vel være depresjonen over ikke å kunne bruke skuta om vinteren, vil jeg tro ... :smash:

 

Slik er det når realitetene fortrenges. Da blir man litt overfølsom og nå heve røsten slik som Worse. Jaja - vi får være litt overbærende med disse på andre siden av Langfjella. De vet jo ikke bedre :rolleyes:

Ja, du kan få sagt det!! :lol: Forøvrig hadde vi en fabelaktig tur i tjukk tåke i dag; fra Dolviken til Herdla og rundt Djeveløya tilbake. Solen tittet frem innimellom, men hva skal vi vel egentlig med den? Da må vi bare myse og det er så ubehagelig og så får vi rynker av det også.

 

 

Nuvel - nok om regnet.

OK det. Forstår at dere misunner oss det, også!! :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny fin båt...

 

Er bare litt misunnelig :)

Men ikke på noe regn:)

Kan ikke forestille meg noe tristere enn regnvær når man er i båt

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Noen som vet om navn på transportfirmaer i Haugesund/Stavanger omerådet som kjører båter til Østlandet? Vi holder på med gulesider, fruen skal begynne ringerunde imorgen.. men kanskje noen av dere vet om navn allerede?

Vi har funnet jakobsen transport, men de kan ikke før begynnelsen av neste uke igjen :-)

 

Joda310, tidligere skaprnes9100

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Hiver med på gratulantene jeg også. Lekker båt! Hvor lang og bred er den?

 

Ellers er det riktig at skrogformene til Skarpnesen og Jodaen er meget like. Både Disse to pluss Marex 290 og Nor Star 290 har like skrog, men jeg er ikke sikker på om de er støpt over samme form. Mener å ha hørt at det er snakk om ulike former..

Link to post
Share on other sites

Båten er 935cm lang og 3m bred :-) En del bedre plass en Skarpnesen, som forøvrig er genial i sin utførelse. Skarpnesen altså :-) Maken til romfølelse skal du lete etter.

 

Noe av den ekstra plassen kommer av høyere kabin, og at innsvinget mot baugen begynner lenger fremme enn på 9100'en.

 

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...