X10an Svart 15.Januar.2019 Del på Facebook Svart 15.Januar.2019 (redigert) Svaret på dette handler vel mye om hvilket turtall du har oppnådd (i forhold til maks turtall på motoren) med de gamle "19" propellene, og kanskje du også burde prøve de "A6" du allerede har før du bestemmer deg? Redigert 15.Januar.2019 av X10an (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Goddis77 Svart 15.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2019 Sitat Svaret på dette handler vel mye om hvilket turtall du har oppnådd (i forhold til maks turtall på motoren) med de gamle "19" propellene, og kanskje du også burde prøve de "A6" du allerede har før du bestemmer deg? Redigert 15 minutter siden av X10an Ser den, men hadde litt lyst til å bytte propeller mens båten er på land. Vet dessverre ikke turtallet på båten da den delen har vært defekt. Har byttet dynamo nå for å se om dette hjelper på der siden den trengtes å byttes uansett. Hvordan er det å bytte propeller i vannet på en DP? Har gjort det tidligere på en VP280, men det var jo litt mer plunder med en VP290DP synes jeg.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
X10an Svart 15.Januar.2019 Del på Facebook Svart 15.Januar.2019 Goddis77 skrev for 9 timer siden: Vet dessverre ikke turtallet på båten da den delen har vært defekt Da kan et svar på et slikt spørsmål aldri bli annet enn vill gjetting, med mindre noen kjenner din kombinasjon av båt og motor ekstremt godt. Hvilken motor du har vet vi på forumet ingenting om, samt at din innredning og last (vekt) også er vesentlige faktorer. Mitt beste råd (bortsett fra å prøve begge settene på din båt) er at du spør tidligere eier om hvorfor han byttet fra A6 til 19", og om han eventuelt var fornøyd med resultatet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
NilsPils Svart 16.Januar.2019 Del på Facebook Svart 16.Januar.2019 Du har hatt typisk kavitasjon på forkanten av innløpet. Det sier noe om feil innstrømningsvinkel, sannsynligvis ved fullast. Så vidt jeg kan se av bildet har propellen for stor stigning i forhold til turtallet og båtens hastighet fremover. Jeg ville prøvd med en litt lettere propell. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post Share on other sites More sharing options...
Goddis77 Svart 16.Januar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2019 Litt lettere. Tenker du da A5 eller A4? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
NilsPils Svart 16.Januar.2019 Del på Facebook Svart 16.Januar.2019 Jeg kjenner desverre ikke VP-propellene og betegnelsene. Men jeg mener LITT mindre stigning enn den som hadde kavitasjonskade. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.