Jump to content

Erfaring med Gobius Bluetooth tankgiver


Jon-Kåre

Recommended Posts

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Men er det slik at man må ha flere sensorer for å viseforskjellige nivåer i tanken. Sånn at med kunn en sensor vil man kun kunne se enten topp eller bunn nivå

Redigert av Jon-Kåre (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Så en bra men kostbar løsning

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Har også Gobius og er fornøyd, denne er uten app og bluetooth. Når det gjelder septik tank så trenger man vel strengt talt kun å vite når den nesten er full.

Har selv 3 sensorer og det er kun ved 3/4 fullt at aksjon er nødvendig så kunne levd godt med kun en sensor også.

 

Lykke til

 

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Var tenkt på bensin tanken og da burde jeg minimum ha 2 og helst 3 det synes jeg blir for kostbart så da blir det heller vanlig giver tenker jeg. 

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 10 måneder senere...
  • 3 år senere...

Har Gobius med Bluetooth. Etter 2 sesonger så ramlet sensoren av, plastlokket satt fortsatt fast på tanken. Ringte Gobius, fikk beskjed om å "bare" kjøpe en ny. Fint når det funker, men blir veldig dyrt hvis man skal belage seg på å kjøpe en ny sensor hvert andre år. 

Link to post
Share on other sites

alidal skrev 43 minutter siden:

Har Gobius Pro med bluetooth, men sliter med å få den til å fungere....

Står på plast septiktank. Kun er sensor for å måle ved full tank..

Har forsøkt å endre tankmateriale/innhold, men vil ikke fungere som forventet.

Noen som har gode tips?

Slet med det samme, men etter en grundig rengjøring av tanken med kost og såpevann fungerer det knirkefritt. Virker som den er litt sensitiv for "pels"/slim på tankveggene så nok en grunn til ekstra renhold av septiktank :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Vet ikke hva tankene deres er laget av. Hulda har rustfri tank. Da jeg sveiset om min tank, så den slik ut:

20210102_152853.jpg.605a51035a80261940616e56cc98e636.jpg

Det eneste jeg gjør, er når jeg tømmer på sugestasjon fyller jeg på en del ferskvann, og suger dette ut igjen. Så bildet over viser dritt etter 15 års bruk. Sensorene til Gobius plukket jeg forsiktig av tankveggen og limte dem på igjen med epoxy. Plugget inn strømmen og så var Gobius'en oppe og gikk igjen:

20210902_161140.jpg.128b05ea9a53de67283521cdccaa61ad.jpg

 

Må legge til at jeg bruker en skvett eddiksyre i toalettet en gang i blant. Derfor er det ikke antydning til mineralavleiringer (urinstein) i tanken. Oppbygging av slike avleiringer vil jeg tro kan virke forstyrrende på Gobius. Jeg har vært borti septiktanker som har mer enn doblet materialvekten grunnet mineralavleiringer. 

Link to post
Share on other sites

Hvis man kjøper varianten med en giver viser den kun full på appen. Dette at man ikke kan plassere hvor man har satt giveren på tanken i appen gjør systemet unødvendig dyrt og litt ubrukelig. Vi kjøpte varianten med en og monterte på 75% full (septiktank). Siden som sakt det ikke går å sette hvor giveren er montert i appen så viser den full på 75%.. Siden jeg var dum nok til å kjøpe en så kunne jeg være dum nok til å kjøpe en til..:blush:. Da fungerer de sånn i appen at det vises 50% og 100% uavhengig hvor de er plassert på tanken..:crazy: Man kan montere opptil 9 givere på tanken med en pris på 1800,- stk.. denne dumheten har de innsett selv og laget en giver som kan monteres oppå Her

 

Sendte de en e-post om dette virkelig var tilfelle og om de hadde noen tanker om å endre appen slik at man kan plassere hvor giver står på tanken i appen men dessverre ingen svar.

 

Morten

Link to post
Share on other sites

Etter et uhell i fjor der lufteslangen plutselig fikk et annet innhold enn luft gikk jeg til innkjøp av en Gobius Pro. Klasket den på siden av tanken i sånn ca. 3/4 høyde. Fikk da beskjed i relativt god tid før tanken ble full.

Den lager jo litt lyd under bruk og på natten kan det være litt irriterende, særlig hvis man henger seg opp i den lyden.

I år monterte jeg Gobius PIR sensor på toalettet, og den slår på Gobius Pro giveren ved bevegelse. Da måler den en gang og om tanken er 3/4 full tennes et rødt lys.

IMG_20230528_143748.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg har den nye Gobius C, er kjempefornøyd med den, måler nøyaktighet på 2mm vannstand. 

Kan se nesten pr liter når en fyller opp og når en pumper ut. 

Er sjelden jeg sier, løp og kjøp, men hvis kvalitet er god, så er dette en vinner. 

Uffda, mye skryt av denne... 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...