Jump to content

Erfaring med Gobius Bluetooth tankgiver


Jon-Kåre

Recommended Posts

On 6/3/2020 at 11:23 PM, Bitteliten said:

Ser ut som om Gobiusen vår tok kvelden etter 2,5 sesonger. Blå lampe lyser, grønn blinker. Prøvd kalibrering, prøvd å bytte mellom sensorene. Prøvd crc elektronikk rens på kontakter. Uten hell

 

noen tips, eller bare å bytte? 

Jeg mener vi hadde samme feilmelding i motorbåten. Versjonen med det lille, tynne panelet (ikke BT). Hos oss skyldtes det at en sensor hadde løsnet. Seatronic sendte meg ny dobbeltsidig tape, tror jeg. De anbefalte å ikke bruke andre festeløsninger.

 

Monterte nytt for noen uker siden i seilbåten. Brukte aceton først, før jeg limte på sensorene. Den første ved halv tank, og den siste (rødt lys) slik at det fortsatt er rom for minste et par-tre ryggtømminger.:blush:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Lars H. skrev On 21.6.2023 at 16.00:

Noen som har testet den nye giveren som monteres på toppen av (sepptik) tanken?

Jeg testet den på en septiktank i plast som er ganske spiss i bunnen ca 10 cm bred, og det fungerte ikke så bra. Det beste jeg fikk til var 18% full når den var tom, men det var ustabilt. Tok kontakt med Gobius og sendte bilder, men fikk ikke et svar så returnerte den. Ser at versjon 2.0 har kommet, men vet ikke om det er en forbedring i dette tilfellet. 

Link to post
Share on other sites

Er det noen som vet hvordan disse sensorene legges til når ny eier overtar båten? Jeg har et oppsett med 3 stk sensorer på bluetooth. Slik jeg forstår det må jeg ta av strømmen på alle sensorene og legge til den nederste først på telefonen, så koble strøm på neste etc.. 

 

Men dette virker utrolig tungvint om jeg har flere mobiler eller flere bruker båten?? 

 

Kanskje jeg skal bytte til Type C jeg også?? Og heller bruke de gamle som "tom" varsler på de 3 andre tankene.. 

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...