S/Y Emma Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 (redigert) Her er det Eberspächer sier om forbrenningsluftinntak og eksos. Det ser ut som kravet om å ikke hente forbrenningsluft fra bo-områder er en EU-regel. Senere i monteringsanvisningen nevner de at man kan hente fra f.eks. motorrommet. Når det gjelder luften som skal varmes opp og gå inn i båten, står det bare at den må være ren. Den kan godt være «resirkulert». Redigert 1.Februar.2019 av S/Y Emma (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Hulda Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 OK, da begynner jeg å bli fornøyd med deg :-) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Her er det som står om luftslangene og lyddemping: Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
S/Y Emma Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Det ser ut til at lyddemperene på innsug og utblåsning er to forskjellige produkt. Her er 330.00.072: Her er 25.1226.89.1500: Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Hulda Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Ja, de må være forskjellige grunnet temperatur og ikke minst gjennomstrømmet volum. Sitér dette innlegget Link to post
Larss1 Svart 1.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 S/Y Emma skrev for 4 timer siden: Det ser ut til at lyddemperene på innsug og utblåsning er to forskjellige produkt. Her er 330.00.072: Her er 25.1226.89.1500: Takk for opplysningen S/Y Emma, har hadde jeg nok kunnet gå i fellen for å kjøpe feil, visste ikke det var forskjell på disse Jeg reagerte forsåvidt på at lyddemperen bl.a. Seatronic.no selger er vesentlig mindre ytre diameter enn de jeg har fra før (på innsuget). Tenker de jeg har kan benyttes både før og etter, siden de er betydelig større/bedre isolert. Her er de jeg har: På seatronic.no ser de slim ut: Hulda skrev for 4 timer siden: Ja, de må være forskjellige grunnet temperatur og ikke minst gjennomstrømmet volum. Er det ikke lik mengde inn som ut? Sitér dette innlegget Link to post
Larss1 Svart 1.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Her er nok typen jeg er ute etter, for varmluftsiden: https://www.servitek.no/produkt/lyddemper-100-mm/ Må riktignok ha overgang fra 80mm til 100mm, finner ikke noe liknende i 80mm eller 90mm. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Nei, varm luft har hakket større volum enn kald. Av alle universets stoffer er det stort sett bare vann som ikke vil følge denne regelen, ved at is har større volum enn vann. Det var dette med ekspanderende gass som var min bekymring i starten av tråden. Det henger sammen, i hovedsak, med at den luften som varmer båten også kjøler brennkammeret. Sitér dette innlegget Link to post
Larss1 Svart 1.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2019 Forstår jeg det riktig av luften inn til brenneren, luften som skal varmes, kjøler brennkammeret? Nyttig å vite Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2019 Lufta som går går inn og rundt og forbi brenneren, den som blir sugd inn i front av varmeren og sendt ut bak for å varme opp båten kjøler også ned brennkammeret. Lufta som går inn i brenneren, gjennom inntaket ved siden av eksosen sånn ca midt på brenneren går inn i brennkammeret, brenner sammen med dieselen og ut som eksos. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 2.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2019 Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.