Jump to content

Anbefaling: Biltema Marine Rubbing

jerognal

Recommended Posts

Kjøpte meg en Yamarin 4730 igjen i fjor som var MEGET matt inni båten og pissegul de nederste 10-15 cm mot bunnsmøring. Lest at saltsyre skal funke på det gule men var ikke særlig lysten å ligge under båten og smøre slikt over hodet...

Måtte jo på Biltema å kjøpe noe rubbing for matte partier på båten. Har tidligere brukt den rød tuben med rubbing, men den var svært udrøy og tørket opp alt for fort så man måtte dusje med vann hele tiden.

Så tilfeldig så jeg et produkt som jeg ikke har sett på Biltema før. Nevnte Marine Rubbing. Art. 30-574. Tja kan jo prøve den og kjøpte to flasker.

Hvilket FANTASTISK produkt! Det pissegule forsvinner som dugg for sola. Og båten blir speilblank igjen. OG SÅ DRØYT! Har tatt hele båten utvendig og sikkert bare brukt halve flasken! 

Ikke ofte jeg skryter av Biltema. Bildelene er søppel etter min erfaring. Men dette produktet er bare å løpe å kjøpe folkens! 

Prøvde det på pleksiglasset og. Jaggu funka det like bra her! GLEDE!

IOM at det ikke tørker men legger en feit hinne bør man gå over med rens/bonevoks.

jerognal skrev for 2 timer siden:

Kjøpte meg en Yamarin 4730 igjen i fjor som var MEGET matt inni båten og pissegul de nederste 10-15 cm mot bunnsmøring. Lest at saltsyre skal funke på det gule men var ikke særlig lysten å ligge under båten og smøre slikt over hodet...

Måtte jo på Biltema å kjøpe noe rubbing for matte partier på båten. Har tidligere brukt den rød tuben med rubbing, men den var svært udrøy og tørket opp alt for fort så man måtte dusje med vann hele tiden.

Så tilfeldig så jeg et produkt som jeg ikke har sett på Biltema før. Nevnte Marine Rubbing. Art. 30-574. Tja kan jo prøve den og kjøpte to flasker.

Hvilket FANTASTISK produkt! Det pissegule forsvinner som dugg for sola. Og båten blir speilblank igjen. OG SÅ DRØYT! Har tatt hele båten utvendig og sikkert bare brukt halve flasken! 

Ikke ofte jeg skryter av Biltema. Bildelene er søppel etter min erfaring. Men dette produktet er bare å løpe å kjøpe folkens! 

Prøvde det på pleksiglasset og. Jaggu funka det like bra her! GLEDE!

IOM at det ikke tørker men legger en feit hinne bør man gå over med rens/bonevoks.

Brukte du oscilletende eller roterende maskin?  Eller bare for hånd?

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

jerognal skrev On ‎28‎.‎01‎.‎2019 at 21.05:

Lest at saltsyre skal funke på det gule men var ikke særlig lysten å ligge under båten og smøre slikt over hodet...

Rubbingen er sikkert bra greier den. Men du trenger vel ikke ligge under båten og smøre over hodet for å påføre saltsyre I vannlinjen? Det hørtes unødig tungvint ut...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
blue moon skrev 37 minutter siden:

Synes du skylder Biltema såpass at du må prøve voksen deres i samme serie nå!

Tiltredes, varenummer 30-562, men den må av nesten med en gang, ikke la den stå på for lenge før tørk, for den setter seg. Min erfaring, da. Jeg bruker den som forsegler etter polering. Bruker ikke Biltema sin polish.

Men styrer unna den hvite melka de kaller Kalesjeimpregnering, der finnes mye som er bedre :giggle:

Redigert av Worry II (see edit history)
3 hours ago, jerognal said:

Nei mulig at jeg er unødig pysete, men saltsyren prøver eg å unngå... :-) så lenge det finnes remedier som ikke er farlig foretrekker eg det....

For meg er vannlinjen på siden av båten så dette er problemfritt med bruk av saltsyre (30% kjøpt på nærmeste jernvarehandel). Heller litt i en skål, dypper en liten svamp eller malekost og pensler/stryker på den gule stripen/belegget i vannlinjen. Før jeg har kommer rundt hele båten, tar vel et minutt eller så, så er den gule vannlinjen hvit igjen. Spyler forsiktig med vannslange og ferdig. Joda, bruker gummihansker, gamle klær og briller, men helt problemfritt så lenge man er varsom.

Og voksen fra Biltema har jeg (også) god erfaring med etter polering/rensing av båtens glassfiber som et beskyttende lag.

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Tok vindskjermene i kveld. De var helt grå. Ble ganske så bra igjen. Men her brukte eg polermaskin. Skal nok bruke maskin inni båten og, da den er meget matt i lakken innvendig. Går nok fortere med maskin. Men er ferdig med utvendig og vindskjermene. Kjempefornøyd.

Nærmer seg sjøsetting og torskefiske. F50'en har fått nye regreim, impeller, plugger og oljer. Ny stålpropell bestillt i kveld. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...