Komodo Svart 5.April.2019 Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 bredekaede skrev for 1 time siden: Jeg har støpt septiktank i passasjerbåter på 90 tallet. Vi brukte en spesiell glassfiberduk som siste lag. Denne duken kalte de for englehår. Det var vel woven roving det da (WR). bredekaede skrev for 1 time siden: Vi smørte oså 2 lag med polyester utenpå topcoaten. Jeg har også støpt septiktank i en båt jeg hadde tidligere, den fungerte veldig bra. Den prosedyren har jeg aldri hørt om. Polyester uten armering er vel heller ikke særlig heldig. Kan sprekke opp osv. Da ville jeg heller rullet på et par lag med epoxy, i tillegg til å ha vesentlig bedre heft er den mye tettere også. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
bredekaede Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Det var ikke rovingmatte, lignet litt på filt mye tynnere fibre enn det som er i vanlig glassfiber. Skal det brukes epoxy på polyesterbasert materiale må det utherdes ved svært høye temperaturer ca 50 grader i ett døgn eller ved uv stråling. Link to post
Janee Svart 9.August.2022 Link til dette innlegget Svart 9.August.2022 Hei, Er det mulig å spørre (Ttor) hvordan det gikk med dette prosjektet? Hvordan fungerte dette i praksis med tanke på bruk, lukt etc? Link to post
Ttor Svart 9.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2022 2 hours ago, Janee said: Hei, Er det mulig å spørre (Ttor) hvordan det gikk med dette prosjektet? Hvordan fungerte dette i praksis med tanke på bruk, lukt etc? Dette fungerer utmerket. Ingen lukt fra tanken, og systemet fungerer fint. Har opplevd at sensoren til tankmåler henger seg opp etter vinteren. Her er det vel best å ha rutine på å rengjøre den hver høst etter bruk. Link to post
Janee Svart 12.August.2022 Link til dette innlegget Svart 12.August.2022 Høres jo bra/lovende ut. Ca hvilke veggtykkelse endte du opp med på tanken (om du husker)? Link to post
Ttor Svart 12.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2022 4 hours ago, Janee said: Høres jo bra/lovende ut. Ca hvilke veggtykkelse endte du opp med på tanken (om du husker)? Tja. Vil si ca 5-6mm på se store flatene. En god del mer i hjørner og skjøter, da det ligger mye dobbel duk der. Fikk ca 1mm per lag med duk. (Glassfibermatte fra Biltema) Link to post
NilsPils Svart 12.August.2022 Link til dette innlegget Svart 12.August.2022 Ttor skrev On 9.8.2022 at 11.44: Har opplevd at sensoren til tankmåler henger seg opp etter vinteren. Det gjør alle slike flottørmålere i septiktank før eller siden, gjerne før . . . Derfor har jeg gått over til kapasitiv måler på utsiden av tanken. Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn