Jump to content

Støpe ny septiktank i glassfiber

Ttor

Recommended Posts

bredekaede skrev for 1 time siden:

Jeg har støpt septiktank i passasjerbåter på 90 tallet. Vi brukte en spesiell glassfiberduk som siste lag. Denne duken kalte de for englehår.

Det var vel woven roving det da (WR). 

bredekaede skrev for 1 time siden:

Vi smørte oså 2 lag med polyester utenpå topcoaten. Jeg har også støpt septiktank i en båt jeg hadde tidligere, den fungerte veldig bra.

Den prosedyren har jeg aldri hørt om. Polyester uten armering er vel heller ikke særlig heldig. Kan sprekke opp osv. Da ville jeg heller rullet på et par lag med epoxy, i tillegg til å ha vesentlig bedre heft er den mye tettere også.

• 3 år senere...
2 hours ago, Janee said:

Hei,
Er det mulig å spørre (Ttor) hvordan det gikk med dette prosjektet?
Hvordan fungerte dette i praksis med tanke på bruk, lukt etc?

Dette fungerer utmerket. Ingen lukt fra tanken, og systemet fungerer fint. Har opplevd at sensoren til tankmåler henger seg opp etter vinteren. Her er det vel best å ha rutine på å rengjøre den hver høst etter bruk. 

Ttor skrev On 9.8.2022 at 11.44:

Har opplevd at sensoren til tankmåler henger seg opp etter vinteren.

Det gjør alle slike flottørmålere i septiktank før eller siden, gjerne før . . . Derfor har jeg gått over til kapasitiv måler på utsiden av tanken.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...