Hulda Svart 11.Februar.2019 Del på Facebook Svart 11.Februar.2019 Solenoid på denne motoren må ha strøm for å stoppe motoren. Om solenoiden ikke får strøm vil ikke motoren kunne stanses med solenoiden. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
navid Svart 11.Februar.2019 Del på Facebook Svart 11.Februar.2019 For å sjekke at motoren får nok diesel, er det på de fleste motorer mulig å måle returtrykket fra dieselpumpa som ledd i feilsøkingen. Har dere prøvd det? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tore l Svart 14.Februar.2019 Del på Facebook Svart 14.Februar.2019 (redigert) Smolten skrev On 11.2.2019 at 11.20: Har hatt sea trial igjen. Med returventil stengt, tar 30 minutter under marsjfart 2200 RPM før tap av 100-150 RPM og varierende turtall. La så til kai igjen og etter en liten stund ut igjen med returventil åpen. Kun 5 minutter før motor mister masse turtall, fra 2200 til 1300-1500-1700, så opp igjen... og abrupt ned igjen. Dette må da være en slapp dieselpumpe?! Craftsman er enige, 80% sikre på at det er dieselpumpe, muligens en rusten ventil inni pumpa. Så spør jeg Craftsman om en kan erstatte med hvilken som helst pumpe. -Åhh, neeei, det kan du ikke. Få denne overhalt, for disse pumpene er spesialdesignet for akkurat denne motoren. Vi kan få pumpe fra Nederland...men det koster flesk (osv., osv). Hmmmm..... får vel ta denne kostnaden med service til 1000 kr/t, selv om det lokker å kjøpe noe ikke-originalt og sette inn. Takk for all input så langt, for øvrig! Hei, om Craftsman sier at pumpa kan overhales, så mener de helt sikkert hovedpumpa, ikke fødepumpa som diskuteres her. Hovedpumpa, eller høytrykspumpa, er mekanisk, og fødepumpa er elektrisk. Jeg ville sjekket innløpet til høytrykkspumpa, der sitter det ofte en liten sil. Enten i banjoskruen eller i fittingsen som banjoen sitter i. Redigert 14.Februar.2019 av Tore l (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Smolten Svart 17.November.2019 Del på Facebook Svart 17.November.2019 Hei! Jeg ville bare poppe innom og takke alle som hjalp med forslag og løsninger til problemet vi hadde med båten tidligere i år (nå er det dattera/skippern som skriver, maskinsjef/samboer Vegard, fra tidligere i tråden, har fri ). Det viste seg til slutt at inntaket til grovfilteret var tettet med rusk og gjengeteip-rester fra tidligere eier () og motoren går fint som bare det etter en ordentlig opprydding der. Må bare beklage den seine oppdateringa. Skreisesongen startet (uten at vi fikk fiks på båten) og innlegget gikk litt i glemmeboka over sommeren da vi dro sørover igjen. Takk igjen til alle som svarte. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hegra Svart 17.November.2019 Del på Facebook Svart 17.November.2019 Smolten skrev 1 time siden: Hei! Må bare beklage den seine oppdateringa. Bedre seint enn aldri. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.