pacuare Svart 27.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 Du vil få ett nytt liv som seiler med dette. Nye seil gir nytt liv. Litt usikker på om du trenger både fokk og genoa. Veldig få bytter seil når de har det på rull. De aller fleste ruller da inn slik at arealet blir som en fokk. Men det finnes ikke tvil om at en fokk seiler ekstremt mye bedre enn en innrullet genoa på kryss i mye vind. 2 rev ville jeg valgt, men få ulemper med 3, så kjør på. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 Enig med pacuare....kjør på. (Ev vent med hardvindsfokken, se hur store genuan blir innrullet først....funker det ikke, så ta hardvindsfokken til neste sesong) vedr nytt roder, om det blir aktuellt, ring runt til båtskrotar først, finner sikkert noe til en brøkdel av vad det koster å mekke ett selv........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
SY Bolette Svart 27.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 Gunga Din skrev 1 time siden: vedr nytt roder, om det blir aktuellt, ring runt til båtskrotar først, finner sikkert noe til en brøkdel av vad det koster å mekke ett selv....... Båtskrotar fines dette? Når jeg skal fikse selv så har det en tendens til å bli overdimensjonert og se jævlig ut Sitér dette innlegget Link to post
SY Bolette Svart 27.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 pacuare skrev for 7 timer siden: Men det finnes ikke tvil om at en fokk seiler ekstremt mye bedre enn en innrullet genoa på kryss i mye vind. Foreløpig så har jeg byttet seil for å få litt bedre fart og høyde, men kan jo tenkes at etter noen flere år så blir jeg mere bedagelig jeg også. Jeg er også litt red for at genovan skal bli skadet. Har lest ganske mye fram og tilbake her angående dette. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 SY Bolette skrev 24 minutter siden: Båtskrotar fines dette? Når jeg skal fikse selv så har det en tendens til å bli overdimensjonert og se jævlig ut Google ‘ båtskrot ‘ ......begynner o komme flere i Sverige.....Värmland, Göteborg....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.