PerLa62 Startet 3.Mars.2019 Del på Facebook Startet 3.Mars.2019 Hei. Jeg har en baugthruster som har streiket. Etter første runde med feilsøk forsøkte jeg å bytte forinkelses-rele uten at det hjalp. Etter ny runde med feilsøking er konklusjonen at det antagelig er thermoswitchen som må byttes. Utfordringen min her er at rommet thrusteren står i er så trangt at det ikke er mulig å ta av lokket på toppen av thrusteren for å komme til der thermoswitchen sitter. Thrusteren står på skrå inn mot skottet/veggen i forkant slik at jeg bare får lettet lokket et par cm etter at jeg har fjernet de 2 skruene på toppen som holder dette. Så da tenkte jeg at neste steg kan være å løsne hele motoren for å komme til. Så vidt jeg skjønner så er den kun festet med 2 skruer i braketten. Men vil dette gå bra ? Er det nok med et par cm klaring for å ta av motoren ? (Håper den ikke var ferdig montert på tunellen før denne var støpt fast). Jeg har aldri løsnet en thruster-motor før, men har forstått at det kan være nødvendig dersom "shear-pin" må byttes, og at dette derfor trygt kan gjøres selv om båten ligger på vannet. Eller kan jeg få noen andre utfordringer ? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 3.Mars.2019 Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 Hei Har montert en sleipner baugthruster. Om jeg husker rett (over 20 år siden) ble undervannshus montert til motobrakett ved hjelp av 2 stk 6mm skruer gjennom tunnelen. Tunellen var bare 6mm tykk. Skruene som man fester motoren til motorbraketten er grovere og jeg husker jeg tenkte at om motoren skulle løsnes så måtte jeg ha dette i bakhodet. Om disse bolten ikke løsner lett, så ville jeg lagd meg et mothold slik at motoren tar opp kreftene, og ikke tunellen. Om dette er en reel fare vil jeg ikke påstå, men det var nå min vurdering. Sitér dette innlegget Link to post
PerLa62 Svart 4.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2019 Takker så mye JRK. Jeg skal ha dette i minnet når jeg går løs for å løsne motoren. Blir antagelig til helgen... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.