S/Y Emma Svart 6.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 Forøvrig forstår jeg ikke når motorbåtfolk sier det er kjellerfølelse i seilbåter, når de selv stort sett dekker til alle de store vinduene med isolasjonsmatter eller kalesjestoff halve året Ps! Flott vinterhage i cockpiten hele året! Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Whiskey Svart 7.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2019 Kan du ikke bare kjøpe en campingvogn? Må da være mye enklere og rimeligere, ikke synker den så lett heller om du holder den på land. Ikke gynger den i storm... Ellers er det trivelig å bo i kollektiv. Og billig, kan låne mat av de andre og bruke Playstation deres. ? Hvis du ikke skal bruke den utpå uansett mener jeg, det er forbanna mye pes med båt. Ok beklager, har akkurat stått i kulda og prøvd å få løs noen bolter bak motoren og ikke fått det til, så er litt lei. ? Baltic-pappa Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2019 S/Y Emma skrev On 6.3.2019 at 11.24: Forøvrig forstår jeg ikke når motorbåtfolk sier det er kjellerfølelse i seilbåter, når de selv stort sett dekker til alle de store vinduene med isolasjonsmatter eller kalesjestoff halve året Det er dem som ikke bruker båten. ? Vi som vil på tur straks været løyer litt, har åpne store vindusflater som lekker mye varme ??? Å når det er minusgrader så lekker det mer varme av en motorbåt med store vinduer, enn en seiler som ligger godt nedi vann som holder ca 1 til to pluss. Akkurat det blåser jeg en lang marsj i, for båten skal være klar til avgang på få minutter??? Endelig ble det Bobåt Link to post
Se her Svart 9.April.2019 Link til dette innlegget Svart 9.April.2019 Hei, Om du ønsker båtførerprøven, prøv denne til forberedelse. Dekker hele pensum. https://maritimeksamen.no/ Link to post
Dykker Svart 9.April.2019 Link til dette innlegget Svart 9.April.2019 Whiskey skrev On 7.3.2019 at 21.27: Kan du ikke bare kjøpe en campingvogn? Må da være mye enklere og rimeligere, ikke synker den så lett heller om du holder den på land. Ikke gynger den i storm... Du må ikke spøke med det. Rederinna kjøpte seg campingvogn med spikertelt som ligger klint inntil slalombakken i Trysil for et par år siden. Etter det har hun plent nektet å sette sine ben på Ronja (båten). De siste årene har så og si alle helger blitt i Trysil, både vinter, vår, sommer og høst. Foreslo at vi i år skulle reise på båtferie i påsken, hun så bare dumt på meg og sa; "Trysil så klart på vogna". Båten er altså ikke blitt brukt de siste årene pga den j.....e campingvogna. Trøsten min har blitt at jeg har en fast overnatting hver uke året gjennom på båten der den ligger i båsen. Så å spøke med campingvogn, det er ikke noe man gjør her på BP. Link to post
oyster Svart 9.April.2019 Link til dette innlegget Svart 9.April.2019 Dykker skrev 6 minutter siden: Rederinna kjøpte seg campingvogn med spikertelt som ligger klint inntil slalombakken i Trysil for et par år siden. Dette må være et resultat av manglende hustukt. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn