Jump to content

Vil skjev propellaksel kunne medføre høyere forbruk av drivstoff?

krepsen1972

Recommended Posts

Kan ødelegge lagrer og alt i giret har jeg fått fortalt, så sleng på aksling må du få fikset. Høres ut som du frykter kun litt mer drivstoff forbruk,det vil nok bli ditt minste problem om du ikke fikser det så fort du kan.

Kan også justete motorhøyde på labbene vist motor er litt skjev balansert på aksling og flens.

Kjenner en som hadde litt skjev aksling,der røk boltene i flensen først,knakk av,så fikset han det,så røk pakning innføre i giret etter flensen og det rant olje ut av giret.

Etter det så sto vist lagrene i giret for tur.

Prøv og få det rettet opp fortest mulig.

Hvorfor bekymrer du deg for drifstofforbruket? I den andre tråden skriver du jo at undervannshuset er levert inn for rep.

En annen og mye viktigere ting er det @Nortonis skriver over. Du må ikke finne på å kjøre med den motoren før problemet er utbedret. Hvis du er heldig nå så slipper du unna med å bytte aksel. Fortsetter du å kjøre kan det hende du må bytte all innmat i undervannshuset. 

13 hours ago, krepsen1972 said:

Vil skjev propellaksel kunne medføre høyere forbruk av drivstoff.

Vil det kunne påvirke topphastighet

Nyskjerrig på bakgrunnen til spørsmålet...

Nå vet vi jo ikke hva slags båt det er snakk om, men vil si at man hadde reagert på vibrasjoner lenge før man hadde reagert på økt forbruk.

En skadet propell derimot kan miste endel effektivitet uten at det nødvendigvis blir så mye vibrasjoner (ubalanse)

Mvh. SAP

undervannshus er levert inn for akselskift,ingen merkbar vibrasjon i båt pga dette, bare lurte litt om skjev aksel kan være en årsak til forhøyet forbruk,da jeg syns motor har vært litt drøy på det området,må ellers tilføye at jeg takker for svar,men må si flere her inne svarer på andre ting en det jeg lurer på,de tingene dere svarer på vet jeg fra før.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...