Jump to content

Epoxy behandle rustfri tank innvendig

leiohel

Recommended Posts

I båten min er det en tank i rustfritt på 4-5 hundre liter. Den er ikke lengre i bruk, men det er åpenbart at den en gang har vært septiktank. Antar at den er satt ut av drift fordi den ikke holdt tett lengre. Men denne tanken har ideell plassering og er bygd inn slik at det er veldig mye som må bort om den skal ut. Og septiktank må jeg ha. Den har i dag et stort mannlokk.

så det jeg lurer på: er det mulig å smøre den innvendig med flere lag epoxy, som er tett mot septik, med eller uten duk, for så igjen bruke den til septik? 

Er sikkert en fæl jobb å få den ren nok før epoxy, eller finnes det andre midler som er bedre egnet?

mvh

leif ove

Båten er på vei fra middelhavet så bilder må vi nok vente med. Hvor tæret den er vet jeg ikke. Bare antar at den har hatt lukt lekkasje siden den er tatt ut av bruk. Og syrefast varer ikke evig som septik tank. De tre andre syrefast tankene om bord er vanntanker. De er tett.

leif ove

Guest Avmønstret#

Er en egen gugge å få kjøpt til formålet. Tror den er enkomponent. 

Om du sjekker ut en av de siste episodene på Youtube av Untie the lines.. der behandler hun en tank. Og jeg mener guggen har vært omtalt i forumet her tidligere av en som alternativt måtte rive halve båten for å få fiksa tanken. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...