Torsen67 Startet 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2019 (redigert) Siden jeg ikke finner dette, så får jeg lage en selv. Trenger en pumpe (230v) til å suge opp vaskevann når jeg rengjør nede kjøl og under benker og skap. Rett og slett en støvsuger for vann. Ser for meg en pumpe som står på dørken med ett par meter slange jeg kan dra litt rundt og slange videre over ripa. Tror dere jeg kan bruke denne? Ulempen er vel tilkoplinger: https://www.jula.no/catalog/fritid/fritidsaktiviteter/svommebassenger-og-tilbehor/tilbehor-til-svommebasseng/rustfri-bassengpumpe-731078/#tab04 Redigert 18.Mars.2019 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Kan du ikke bare bruke en støvsuger som klarer å dra vann? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
JRK Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Biltema har en til 799,-. Den bruker jeg i motorrommet. Men også en mindre til 399 https://www.biltema.no/hjem/rengjoring/stovsugere/vatstovsugere/vat--og-torrstovsuger-wd-120230-2000041717 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Comforthe skrev 27 minutter siden: Kan du ikke bare bruke en støvsuger som klarer å dra vann? Også kalt våtsuger, eller våt og tørrsuger. Har tre slike hjemme hos oss. Kärcher er favoritten. Ulempen i forhold til pumpe er at den må tømmes. Fordelen er at den suger opp den siste skvetten med vann. Utrolig effektivt! Til ditt bruk må du se på om den suger opp et akseptabelt volum. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Torsen67 Svart 18.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Våtsugere er helt ok de og jeg har en. Men er store og klumpete og tar mye plass, og slangene er for kortet og går lett i filler. Hadde de enda ført vannet videre ut av en slange så.. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 18.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 (redigert) "Transfer pump". Ser de selger mye av dette i utlandet. Denne hadde vært genial. Hva heter slike pumper i Norge? Hvis det i det hele tatt selges? https://www.homedepot.com/p/RYOBI-18-Volt-ONE-Hybrid-Transfer-Pump-P750/300258095 Redigert 18.Mars.2019 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/vann-og-sanitar/vannpumper/hydroforpumper/vannpumpe-007242?gclid=EAIaIQobChMIxITfyYyM4QIVQ7UYCh3ktA2dEAQYAiABEgI9YPD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 18.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Hagepumpe er kanskje tingen. Men står ikke noe om den suger selv, eller må primes på forhånd: https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/vann-og-sanitar/vannpumper/hydroforpumper/hagepumpe-731099/#tab04 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Torsen67 skrev for 4 timer siden: "Transfer pump". Ser de selger mye av dette i utlandet. Denne hadde vært genial. Hva heter slike pumper i Norge? Hvis det i det hele tatt selges? https://www.homedepot.com/p/RYOBI-18-Volt-ONE-Hybrid-Transfer-Pump-P750/300258095 Er ikke det der bare en påbygget drillpumpe? Altså en impellerpumpe med motor og batteri. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bestefar Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Bassengpumpe, som du la ut link til, har veldig dårlig sugeevne og må primes. De har åpen impeller. Det hjelper om hårfilterhuset er helt fullt med vann. Men om du er uheldig å sugeslangen suger luft så mister denne typen pumper vanligvis sugeevnen helt. En pumpe med lukket impeller, tilsv. kjølevannspumpe, suger mye bedre og koster deretter. Denne pumpen sprenger nok budsjettet. Impellerpumpe Slangen på tørr/våt støvsuger går det jo an å gjøre noe med om du er litt hendig. For å tømme tanken på støvsugeren kan du sette en nivåstyrt vanlig billig lensepumpe i tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Torsen67 skrev for 6 timer siden: Men er store og klumpete og tar mye plass, og slangene er for kortet og går lett i filler. Det første er jeg enig i, men ikke det andre. Det kommer kanskje an på merket også. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Torsen67 Svart 19.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2019 Pga sugeevne så er det ikke i tvil om at en våtsuger er det beste, da andre pumper vil bruke tid på å komme i gang med å suge pga luft. Dette selv om de har selv-priming. Så da blir det nok en våtsuger. Er bare det at jeg har noe gris i minne fra forrige gang. Jeg hadde ikke kontroll på beholderen da jeg lå på hue nede i kjølsvinet. Da jeg kom opp, så hadde sugeren spytta masse grisete vann rundt om kring. Så ikke ut da det var en del olje i vannet:-) Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 19.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2019 Og den olljen skal ikke på sjøen. Alt du suger opp av forurenset vann skal i egnet beholder som tømmes i land. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 19.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2019 Torsen67 skrev for 2 timer siden: Pga sugeevne så er det ikke i tvil om at en våtsuger er det beste, da andre pumper vil bruke tid på å komme i gang med å suge pga luft. Dette selv om de har selv-priming. Så da blir det nok en våtsuger. Er bare det at jeg har noe gris i minne fra forrige gang. Jeg hadde ikke kontroll på beholderen da jeg lå på hue nede i kjølsvinet. Da jeg kom opp, så hadde sugeren spytta masse grisete vann rundt om kring. Så ikke ut da det var en del olje i vannet:-) Jeg har en Foma og en Bosch. Begge slutter automatisk å suge når beholderen er full (trodde faktisk alle gjorde det), og ingen av dem spruter grisete vann rundt omkring heller. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2019 Torsen67 skrev for 4 timer siden: Er bare det at jeg har noe gris i minne fra forrige gang. Jeg hadde ikke kontroll på beholderen da jeg lå på hue nede i kjølsvinet. Da jeg kom opp, så hadde sugeren spytta masse grisete vann rundt om Hva slags suger var dette her da? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Torsen67 Svart 20.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2019 Komodo skrev for 18 timer siden: Hva slags suger var dette her da? Biltema sin store. Men det var ca 5 år siden. Mulig ny modell er bedre? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 20.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2019 lgboat skrev for 22 timer siden: Og den olljen skal ikke på sjøen. Alt du suger opp av forurenset vann skal i egnet beholder som tømmes i land. Vel, det trenger du ikke å poengtere.. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 20.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2019 Det blir denne. Veldig smidig slange og tapping nede i front av beholder. Bytter ut røret med en slange som økes med en halv meter. https://www.clasohlson.com/no/Bosch-Advanced-VAC-20-Grovstøvsuger/41-1312?gclid=EAIaIQobChMI7MDh07OQ4QIVmoKyCh1g7QykEAQYASABEgLDcfD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2019 Torsen67 skrev 23 minutter siden: Biltema sin store. Men det var ca 5 år siden. Mulig ny modell er bedre? Ok, skjønner. Jeg har en liten tørr- / våtsuger fra BT, og da skjønner jeg hva du mener med dårlig slange. Kärcher ol. har en helt annen kvalitet. Automatisk stopp ved full beholder er jo også en selvfølge på de gode merkene. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Torsen67 Svart 20.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2019 (redigert) Her er en fra Clas på tilbud. Tappelokk i front er ett must.. Hele 1500 watt. https://www.clasohlson.com/no/Cocraft-PRO-Edition-WS30-A-tørr--og-våtsuger/40-9908 Men står ikke noe om automatisk stopp ved full beholder. Redigert 20.Mars.2019 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.