Jump to content

Tips til dere som bruker frostvakt som panelovn.

Worry II

Recommended Posts

Det er ikke pent å ha frostvakter montert opp som panelovn. Til info så har Mill nå 250-watter som ser mye penere ut, samt at den fungerer som en panelovn :giggle:

Med elektronisk termostat med display. Nattsenkning, om ønskelig. 649,- ga jeg for den. Dyrere så klart, men mye finere. Finnes også med glassfront. ( min båt var for gammel for den )

IPX4, så kan stå på badet. B/H/D: 35-30-8,6cm

DSC_0264.JPG

DSC_0281.JPG

Edited by Worry II (see edit history)

Har noen mill ovner hjemme, fortreffelig på design. Mine har wifimodulen, for de som har en router ombord så kan ovnene også styres via appen deres. Dessverre oppleves den her som ganske ustabil, må stadig konfigurere på nytt.

09 Sealine F37 - VP D4 260

Guest Avmønstret#

Bra tips! Bedre konefaktor på de der, men så ganske stor ut ifht de tradisjonelle frostvaktene som har prydet mang en båt og snekkerbod de siste tiårene ;-)

• 1 year later...

Ifm. strøminstallasjoner på våtrom så er det jo spesielle regler for slikt da installasjonene i motsatt fall kan bli livsfarlige. Bl.a. skal det være jordfeilbryter installert. Er denne ovnen koplet over jordfeilbryter?

Mille har også mange fine modeller med wifi og også stikkontakt med wifi med tempratur innnstilling. 

Har en kontakt i motorrom koblet til vanlig varmeovn med innstilling 5grader, den slår seg da bare av og på.

Og en Mille 1200watt i cabiner, denne regulerer strømforbruk etter innstilte grader, ga 700kr på tilbud.

I appen kan jeg slå av og på samt justere ønsket temp i  motorrom og cabin.

Dagens reklame for dem med wifi ombord ;)

Screenshot_20210112-191954_Millheat.jpg

Edited by Førstefender (see edit history)
On 3/31/2019 at 8:34 PM, nor star 290.. said:

Så brannfarlig ut med toalettoapirert rett over ovnen?

Er nok ikke veldig brannfarlig med 250w før du eventuelt får tettet hele konveksjonsrista, og selv da vil nok overopphetingsvernet slå ut lenge før det tar fyr i papir. Men prinsipielt er jeg enig......:thumbsup: