Jump to content

Sollux 24, Demontering av stevnbeslag

Henning94

Recommended Posts

Ser det hylserøret mølspist ut? 

Har du bilde av klem-flensen?

Ikke godt å si ut fra bilde om det er talg eller......

P_20190401_151511.jpg.86b8dc8f76439afc3f34ae93455d37c9.jpg

Sjekk at akslen er fri for sår.

Løsne aktre slangeklemme og trekk gummihylse og pakkboks forover.

Nå kan du sjekke at akslen ligger der den skal i senter av hylserøret for å få en pekepinn på hvordan opprettingen har hvert. 

Bytt til denne  Tessklemmen den er godkjent med en klemme, der du skulle hatt to.

image.jpeg.552e75f2127ffe5e5072302a857ca91b.jpeg

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Det er ikke rart du ikke får av lagerbraketten. Hylserøret er skrudd i lagerbraketten, og hylserøret sitter jo skrudd fast inne i båten i den braketten med to rustfrie skruer. Alt dette må av for å få av lagerbraketten til cutlesslageret. 

Les denne tråden av @VegJoh fra da jeg hjalp ham med å bytte cutlesslager, da ser du mer om oppbygningen. 

Guest Avmønstret#
Roger jo skrev 1 time siden:

Hvordan så Pakkboksen ut.

Skal du bytte har jeg lest bare go ord om Volvo-kondomet.

Støtter den. Rimelig, enkel installasjon og vedlikehold. 

Komodo skrev 30 minutter siden:

Men den forutsetter vel at akselen er i veldig god stand og uten riper?

Om han måler opp og ser hvor leppa treffer og vurderer området der. Men har forsåvidt ikke hørt noe om at volvokondom er mer kresen enn andre løsninger, den strammer relativt godt og er myk og fleksibel, pluss fettet. Og behagelig med noe som er 100% tett uten noen "dikkedarier". 

Komodo skrev for 12 timer siden:

Men den forutsetter vel at akselen er i veldig god stand og uten riper?

Vet ikke hvor mye en Volvo-kondom bygger, men det burde være et sted inne i gummi hylsa så det burde være et beskyttet område.

Men  akslen må sjekkes uansett om en velger talg eller simmeringer og justere hvor en vil ha sliteflaten med lengden på gummihylsa,

hvis en ikke kan bruke Volvo-kondom.

Jeg hadde fått klokket akslen, for å vite at den er rett før en begynner montering og oppretting.

My bortkastet arbeide når en ikke få til opprettingen hvis akslen i er skakk.

P_20190401_151511.jpg.86b8dc8f76439afc3f34ae93455d37c9.jpg

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Henning94 skrev for 15 timer siden:

Ser ut som at pakkboksen har fått dårlig med vedlikehold fra forrige eiere. Så mulig jeg bytter den ut.

Bortkastet å skifte hele pakkboksen I mitt hode. En ny gummislange og nye tetninger så holder den I 30 år til.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...