Jump to content

Webasto Air Top 5000 D vil ikke starte og gir ingen feilkoder

Hosse

Recommended Posts

Har en Webasto Airtop 5000D i min båt. Viften i den starter umiddelbart når jeg skrur den på. Så setter jeg bryteren på "flamme" og venter og venter. Dessverre blåser den kun kald luft. Har kjørt sånn i over 20 min, men fortsatt kald luft. Den grønne dioden lyser også konstant grønt, så jeg har heller ingen feilkode å gå etter. 

Noen som vært borte i dette? Noen tips? Brukerfeil?

Screenshot_1.jpg

Screenshot_5.jpg

@Worry II Har testet det. Skrur på hjulet sånn at viftemotoren øker i turtall. Nekter å starte likevel. Prøvde med en annen dieselpumpe i går, men starter likevel ikke. Dvs, det må være noe med sentralenheten som ikke kikker i gang pumpen. 

Satte strøm direkte på dieselpumpen nå og den er i orden. Jeg kan tenke meg at noe av dette er defekt:

Overheat protection 972 65A

Temperature sensor 885 10C

Control unit 677 84B

Glow pin 913 70A

• 1 year later...

Hei, kan se ut til at jeg har fått samme feilen. Fant du ut hva som var galt med den?

PS. har fått frem feilkode engang med 7 blink, drivstoffpumpe. Alle andre startforsøk har den bare lyst uten og indikere feilkode. Det tikker ikke fra drivstoffpumpen.