Morten1989 Svart 5.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 Ok, kan jo være jeg bare har 2w? Jeg måler 4.5V ut fra ladelampe, så kortslutter jeg mellom ledningene og den begynner og lade. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.April.2019 Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 Og den fortsatte å lade når du fjernet kortslutning? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 5.April.2019 Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 Sikker på at du har glødelampe og ikke LED? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Morten1989 Svart 5.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 (redigert) Ja den fortsatte og lade etter jeg fjernet kortslutning?? God gammel glødetråd lampe ja :-) Skal innom Biltema en tur i morgen og kjøpe meg 25mm2 ledning for B+ og nye ladelamper så får vi se om det blir ordning da ;-) Redigert 5.April.2019 av Morten1989 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.April.2019 Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 I mangel på nyttige tips hiver jeg meg heller på kveruleringen mateco skrev for 12 timer siden: Ordet GENERATOR er en fellesbenevnelse på enheter som GENERER, eller produserer, noe. Hva enheten generer oppgis foran ordet "-GENERATOR." Altså: Vekselstrøm-GENERATOR - Produserer vekselstrøm Likestrøm-GENERATOR - Genererer Likestrøm Ferskvanns-GENERATOR - Lager ferskvann Steam-GENERATOR - produserer steam osv. I TS tilfelle så er det snakk om en enhet som genererer likestrøm. Ved bruk av ordet GENERATOR blir da den rette benevnelsen "Likestrøm-generator" Her er det vel strengt tatt snakk om en vekselstrømsgenerator hvor vekselspenningen blir likerettet etterpå? Legger også inn et bidrag med nok en generator som kan være nyttig i slike diskusjoner som dette: http://svadagenerator.no/ Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ozo Svart 5.April.2019 Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 Komodo skrev 57 minutter siden: I mangel på nyttige tips hiver jeg meg heller på kveruleringen Nå må du passe deg, ellers kommer "Hulda" med pekefingeren. Hun vil helst ha matnyttige innlegg som dette, vet du: Hulda skrev On 3.4.2019 at 22.14: Som elektroniker så må du jo skjønne at går dynamoen den gærne veien, så blir det jo bare minus :-) Hahahahaha! Dagens femmer. Jeg tar likevel sjansen på å anbefale flere å teste svadageneratoren. Resultatene bli påfallende likt det man hører i de fleste nyhetssendinger Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 ozo skrev for 6 timer siden: Nå må du passe deg, ellers kommer "Hulda" med pekefingeren. Hun vil helst ha matnyttige innlegg som dette, vet du: Jeg tar likevel sjansen på å anbefale flere å teste svadageneratoren. Resultatene bli påfallende likt det man hører i de fleste nyhetssendinger Jeg har en Trump-Dynamisk Generator som ljuger like godt begge veier :-) Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 13.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2019 Prøvde og sette inn en ekstra diode lys da jeg ikke kunne finne ladelamper på Biltema lengre. Dette hjalp ikke noen ting. Kan jeg bare droppe å ha ladelampe? Jeg ser ladingen på ett LCD display jeg har alikavel. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.April.2019 Link til dette innlegget Svart 13.April.2019 Som sagt, LED-lampe vil ikke fungere, du trenger noe som trekker litt strøm. Så du kan bruke en hvilken som helst 12volt 4watt glødelampe som du kan koble parallelt med ladelampen du har, gjerne skjult. En motstand på 30 - 40 ohm og minst 4 watt kan også brukes. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.