Kenryd Svart 8.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2020 Det vet jeg ikke i grunn.... har jo dratt ut gammel plotter. Sjekket ikke før jeg tok den ut. Får følge kabelen å se Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 8.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2020 Fant også denne i manualen til AP22. Du kan også sjekke på EVO om den der VHF på nmea nettet. Kan være du kan koble fra enhet til enhet. Er ikke sikker på om NMEA0183 er serie eller stjerne nettverk. Men mener du kan koble i serie. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
abbor Svart 8.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2020 NMEA 183 utgangen fra plotteren kan drive mer enn 1 inngang så det er mulig at signalene til VHF og autopilot er sammenkoblet på VHF terminalene. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 8.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2020 NMEA 183 er ikke noe nettverk, det er bare signaler. Akkurat som på et kretskort kan en utgang drive flere innganger, men flere utganger kan ikke kobles sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Kenryd Svart 8.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2020 (redigert) Mulig du er inne på noe her, lurer på om ikke det hang en kabel sammen med den fra VHF. Da er de sikkert koblet sammen som du sa :-) skal disse inn separat på den nye plottere? Redigert 8.Juni.2020 av Kenryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 8.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2020 Evo3 har bare en NMEA 183 port så du må bruke den samme utgangen for både VHF og autopilot. Du kan beholde kablingen som den er med sammenkobling ved VHF. Du bør også koble NMEA 183 ut fra autopilot til inn på Evo3 slik at Evo3 får heading fra autopilot kompasset. Sitér dette innlegget Link to post
Kenryd Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 (redigert) Bestilte noen kabler og div fra SG Marine. De har god greie på dette og påstår hardnakket at jeg skal ha en koblingsboks (Simnet) og det klarer jeg ikke å finne i båten...??? Jeg har kun funnet ledninger som går direkte fra gammel plotter til hovedsentral/strømforsyning til CX'en, kabelen fra VHF/autopilot og kabel fra svinger??? Ikke skjønner jeg hvor denne boksen skulle befinne seg i så tilfelle. Er det virkelig slik? Han sa at det er ikke mulig at det ikke er en boks der?? Redigert 11.Juni.2020 av Kenryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Jeg har sjekket installasjonsmanualen til din autopilot og den har ikke SimNet. På eldre Robertson/Simrad piloter med SimNet så er SimNet kontakten plassert på kontrollpanelet. Kontrollpanelet er koblet til junction box (eller autopilot computer) via Robnet. AP22 har bare 2 Robnet kontakter. Sitér dette innlegget Link to post
Kenryd Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Takk! Det er det jeg prøver å si til disse som liksom skal kunne dette. Snakket med Simrad og de påstår også at alt står i et Simnet, hvis det er riktig definisjon å si :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 2.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2021 Fikk et spørsmål på facebook om sammen jobben. Ble sittende å granske litt på denne transduceren og fant ut at det finner jo en veldig fin overgang! https://www.simrad-yachting.com/simrad/type/accessories/cables-connectors/7-to-9-pin-xd-adapter-for-airmar-xdcrs/ Bra tips til de som ikke har klippet kabelen! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
abbor Svart 2.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2021 Dette adapteret (000-13313-001) er for å koble til svingere med Lowrance 7-pin kontakt, ikke gamle Simrad 7-pins svingere. Simrad har brukt Lowrance 7-pins kontakter på første generasjons NSS og NSS Evo2. Evo3 og Evo3S har 9-pins kontakter (samme som StructureScan) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 3.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2021 Så den kan ikke brukes til 7-pin airmar svingere som benyttet på CX44? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
abbor Svart 12.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2021 Nei, adapteret passer inn på CX44. De fleste kutter et 7 til 9-pinns adapter og spleiser inn når en eldre svinger skal tilpasses Evo3. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 14.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2021 Ja det var det jeg gjorde, men temperatur fikk jeg aldri til å virke. Jaja. :) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.