Jump to content

Webasto dieselvarmer starter ikke

pebbe

Recommended Posts

Vi har en kald start på båtsesongen når dieselvarmeren (Webasto) ikke starter. Jeg har betjeningspanel uten display, men ingen blinking eller indikasjon på at noe er feil. Panelet lyser som normalt, men selve varmeren starter ikke (ingen vifter og hører ikke brenneren jobbe/starte). Noen som har tips til feilsøking? 

Dette er første tur i år og blant annet har batterier etc. være ute for vedlikeholdslading gjennom vinteren. Kan det være noe som er blitt resatt? 

Komodo skrev for 9 timer siden:

Det kan jo være flere ting. Begynn med å legge ut noen bilder av den du har, så vil jeg anbefale å søke litt i gamle tråder her inne. Står en del om feilsøking på disse.

Takk! Skal gjøre det. Må først finne ut eksakt hvor den står og hvordan jeg kommer til den. Tror den heter Air top. 

Hvis ingenting starter i det hele tatt når du skrur på knappen kan det kanskje være den ikke får strøm? Ville tatt frem multimeteret og begynt med å sjekke det.

Nå er min riktignok vannvarmer og ikke luftvarmer, men tipper brenner delen fungerer ganske likt. Vår lager ganske mye lyd under priming osv før den faktisk starter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...