Olaskjær Startet 13.April.2019 Del på Facebook Startet 13.April.2019 Jeg tror at 5 kg er nok for å ligge ute på skjærene på dagstur. Hva mener dere? Hvor stort Bruce anker anbefaler dere ? Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 Jeg ville brukt 7,5 kg. 5 kg holder sikkert fint så lenge været er fint, det ikke kommer hekkbølgegeneraler forbi og sola skinner. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Hebbe Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 5 kg holder til en slik båt. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
trainman Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 Jeg har 7,5 kg til min Yamarin 68DC. Ville ikke gått for mindre. Sitér dette innlegget Link to post
Missingen Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 Har 7,5 kg til yamarin 76DC, aldrig mistet feste. Er vel ikke store prisforskjellen på 5 og 7,5. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 Holder plenty med 5 kg. Jeg har 7,5 kg til min 27 foter på nesten fire tonn og har aldri mistet grepet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jotto Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 Det er vel ingen grunn til å velge et litt for lite anker, med mindre man har plassmangel. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 Det blir vel fort en overnatting også? da er det greit å vite at man har feste. Med mindre det er veldig upraktisk å gå opp til 7,5kg pga av lukestørrelse el. så ville jeg vel gått opp til 7,5 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 Jeg ville også gått for et 7,5kg. Hvis du har fysisk plass er det vel ingen grunn til å kjipe inn de 2,5 kiloene på noe som går på sikkerhet? Vurderer å kjøpe en Bruce kopi og hive i Dracojolla, men da blir det nok en 10kg. Årsaken til at jeg går såpass opp er at det blir aktuelt å ligge på svai ved dykking, og da kan det være litt dypt. Heller ikke alltid det blir noen i båten... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Olaskjær Svart 14.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2019 I og med at det er montert trimflaps, er jeg redd for at ankeret skal slå bort i disse når ankervinsjen slipper ut. Forsåvidt også når vi trekker inn. Sitér dette innlegget Link to post
krepsen1972 Svart 14.April.2019 Del på Facebook Svart 14.April.2019 Hvordan skal anker ta borti trimflaps, badeplattform stikker en halv meter forbi flapsen, skal være helt umulig at det kan skje Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 14.April.2019 Del på Facebook Svart 14.April.2019 For å ligge trygt når det kommer bølger, eller når en hopper og gynger båten, i forbindelse med bading, så er mitt tips å bruke Daumann. Da dempes belastningen på ankeret, båten ligger mer stabilt, og mer behagelig å være ombord. Hva som er rett for din Ibiza skal jeg være forsiktig å si, men den har relativt lite vindfang, og jeg vil tro 5 kg, ( som tabeller anbefaler) i kombinasjon med Daumann funker. Men større kan jo være kjekt å ha å... Sitér dette innlegget Link to post
gt19 Svart 14.April.2019 Del på Facebook Svart 14.April.2019 Om du går får 5 kg, så anbefaler jeg i allefall noen meter kjetting. Det hadde jeg på min Antares 6.80, da kan du i mange tilfeller slippe daumann Sitér dette innlegget Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI Link to post
Duppe Svart 14.April.2019 Del på Facebook Svart 14.April.2019 Du burde også vurdere den nye type spadeformede ankrene (f.eks. Rocna, Mantus, Ultra, Spade) som sies å være vesentlig bedre enn gamle kloformede typer som Bruce. Da kan du kanskje gå ned på størrelsen og ha like bra hold. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.