Jump to content

Steady 260 dabber

Eirik!

Recommended Posts

Hei, jeg har en steady 260 (tror jeg, har målt og alt sånt bare at det står steady på siden ikke steady 260) som dabber i vannet på plan med en tohatsu 8hk 2 takt (letteste på markedet) og vet ikke hvordan jeg skal få vekk dabbingen, vi holder på å lage en hjemmelaget styrekonsoll og ser om det hjelper, men er det noen som har ideer?

Litt usikker på hva du legger i ordet «dabber», men om det er slik at baugen går opp og ned når du er i fart, kan det være så enkelt som at motoren er galt justert. På den delen av motorens festebrakett som er på utsiden av båten, har du en metallpinne som kan settes i  5-6 ulike posisjoner (hull). Har du prøvd å flytte denne?

On 4/18/2019 at 4:22 PM, Korsfjord said:

Litt usikker på hva du legger i ordet «dabber», men om det er slik at baugen går opp og ned når du er i fart, kan det være så enkelt som at motoren er galt justert. På den delen av motorens festebrakett som er på utsiden av båten, har du en metallpinne som kan settes i  5-6 ulike posisjoner (hull). Har du prøvd å flytte denne?

Den er stilt på det laveste

20 hours ago, pipe said:

Da må motoren tiltes ut i fra båten.
Slik at motoren presser hekk på båt ned og løfter båten foran slik at minst mulig av bunnen på båten berører sjøen når du går i plan

Så båten skal egentlig bare "gli" over vannet og motoren skal være det eneste som er nedi?

On 4/19/2019 at 9:42 PM, pipe said:

Da må motoren tiltes ut i fra båten.
Slik at motoren presser hekk på båt ned og løfter båten foran slik at minst mulig av bunnen på båten berører sjøen når du går i plan

Prøvde det, fikset det ikke og det var jo nesten som om baugen gikk 90 grader oppover :giggle:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...