Murdock Startet 19.April.2019 Del på Facebook Startet 19.April.2019 Hei, Vi har kjøpt en Wesling 16HT ifjor og etter service på båtverkstedet fikk vi beskjed at akterspeilet var veldig svak på grunn av sprekket. Gamle eier har satt en aluminiums plate som jeg tviler har stor effekt. Båtverksted anbefaller ikke at vi setter det i vannet igjen. I tillegg var det vann i dobbeltbunn. Han mener det er for stor reparasjon å gjøre på en så gammel båt... Men jeg ønsker å fikse dette hvis det er ikke for store kostnader. Jeg vil gjerne høre med dere som er erfaring med dette hvor alvorlig dette er egentlig og hvem kan fikse dette i Risør området? Og hvor mye det kan koste? Takk på forhånd. Sitér dette innlegget Link to post
morpho79 Svart 19.April.2019 Del på Facebook Svart 19.April.2019 Jeg skal la andre mene noe om pris, men det er mange som gjør dette selv på både wesling og fjordling med gode resultater. Båten ellers så da veldig fin ut, så det ville vært synd å skrote den. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.April.2019 Del på Facebook Svart 19.April.2019 Apropos Fjordling så satt jeg nettopp å så en eldre Fjordling med en 200 hk firetakter fra Yamaha så mye kan nok gjøres mht å forsterke akterspeil på slike båter! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Komodo Svart 19.April.2019 Del på Facebook Svart 19.April.2019 Murdock skrev for 8 timer siden: Han mener det er for stor reparasjon å gjøre på en så gammel båt... Men jeg ønsker å fikse dette hvis det er ikke for store kostnader. Jeg vil gjerne høre med dere som er erfaring med dette hvor alvorlig dette er egentlig og hvem kan fikse dette i Risør området? Og hvor mye det kan koste? Når jeg ser på det bildet, og når jeg skjønner at du har tenkt å sette bort jobbe (altså ikke gjøre dette selv), er jeg enig med han du snakket med på verkstedet. Hvis du setter dette bort til profesjonelle ønsker de nok ikke å levere fra seg arbeid de ikke kan stå inne for kvalitetsmessig. Det betyr at de må gjøre en omfattende jobb med å dele skrog og innerliner, reparere akterspeil, montere sammen båten igjen, montere ny fenderlist, pluss alt annet som (garantert) dukker opp underveis når man først begynner å slipe. Fullt mulig å reparere dette, men ikke økonomisk forsvarlig å sette vekk. Hvis du ikke vet hvordan man utfører slikt arbeid, og heller ikke er interessert i å sette deg inn i det, så er det nok smartest å kvitte seg med båten først som sist. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Napoli Svart 20.April.2019 Del på Facebook Svart 20.April.2019 Jeg ville sendt de bildene der til Westermoen i Grimstad og fått en mening fra ham, han har tross alt bygget disse båtene. Kjøretid fra Risør sentrum til Westermoen er ikke mer enn en time. Du kan jo også høre med Risør Plast på Hestemyr om de vil gjøre en sånn type jobb, de produserer/produserte vel de nye Veslingene for Størmer Marine. Til slutt fins Arendal Båtskade Service - ham gjør helt sikkert også denne typen reparasjoner. Spørsmålet er vel om du får et svar som passer lommeboken. Du får vel en Wesling i god stand til rundt 25000,- uten motor. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Napoli Svart 20.April.2019 Del på Facebook Svart 20.April.2019 Mouche skrev for 10 timer siden: Apropos Fjordling så satt jeg nettopp å så en eldre Fjordling med en 200 hk firetakter fra Yamaha så mye kan nok gjøres mht å forsterke akterspeil på slike båter! Det er kun aluplate på akterspeilet som settes på dem som brukes til race. Riktignok ganske mye mer omfattende enn den som står på TS sin Wesling over her :) Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Murdock Svart 21.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2019 Takk alle for svar . Jeg vil høre med lokale plast firmaer hva de kan gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
morpho79 Svart 21.April.2019 Del på Facebook Svart 21.April.2019 @Komodo : må man splitte skrog og innerliner for å få en fullgod hjemmereparasjon? @Murdock: jeg er forøvrig i markedet for billig prosjektwesling hvis du lander på salg, men det aner meg at frakten til nordtroms blir høyere en båtprisen :p Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.