Jump to content

Ventetidener over! Endelig overtakelse og sjøsetting av "ny" brukt Finnmaster T8


GVH1979

Recommended Posts

Det burde jo ikke være vanskelig for hverken  selger eller kjøper å få timetallet riktig i første omgang. Prosentvis, er jo feilen stor, men bare fordi den har gått så lite. Jeg hadde ikke brydd meg om det, med mindre det utløste en service som skulle vært tatt, da ville jeg hatt service dekket. Men vi er alle forskjellige. Jeg vil heller ha motor med litt timer, som er servet høst og vår, enn en som har lave timer og sjelden service. Service har en tendens til å følge timer, selv om år tilsier service. 

Link to post
Share on other sites

Havelle skrev On 30.4.2019 at 9.14:

Synes det er ganske uholdbart å levere en motor hvor man underdriver såpass på timeantallet. Det er mye man kan glemme eller surre med, men timetallet bør være en enkel sak å få riktig. Når det er sagt så kan det vel innvendes at du burde ha sjekket dette før du kjøpte også.

 

Jeg kan ikke helt se at dette er noe å innvende. Trådstarter har jo sjekket timeantallet ved å innhente opplysninger fra selger. Når selger da oppgir uriktig informasjon, er det helt og holdent hans ansvar. Forøvrig er jeg enig med dem som sier at timeantallet rent teknisk sett neppe har noen betydning i dette tilfellet, men det er likevel ikke til å komme fra at timeantallet er en parameter som påvirker verdivurderingen, kanskje først og fremst, som en annen her har vært inne på, fordi det sier noe om slitasjen generelt, ikke bare om motoren. Det blir omtrent som kilometerstanden på en bil, det er definitivt noe som vektlegges i verdivurderinger og som det ikke er greit å jukse med.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...