Jump to content

Kort hentetur - Horten - Nesodden

Pequod

Recommended Posts

Fra i morgen søndag blir det henteturtråd her! En kort en siden vi bare skal dra fra Horten og til Nesodden, men turen vil i det minste ta noen timer, både fordi vi har god tid og fordi jeg vil ta meg god tid! Det blir vel først en tur inn til Son for å fylle opp tanken, og kanskje en visitt innom Oscarsborg?

Kanskje flere stopp ved passende brygger bare for øvingens skyld?

Turen kan selvsagt følges på marinetraffic.com - søk på Bergtatt - og jeg vil kjøre noen live Facebook-videoer på Bergtatt-siden der. Hovedoppdateringen vil selvsagt komme her i denne tråden, både med tekst og bilder.

Med meg som mannskap har jeg rederinnen. Så har jeg @Erikda som co-pilot og jammen har også hans rederinne mønstret på! Det er også fullt mulig at eldstedatter og hennes samboer hopper på for en tur fra Honnørbrygga i Oslo for å være med på sjarmøretappen til båthavna, men det spørs litt på vær og hvor lang tid vi bruker på å skynde oss langsomt innover fjorden...

På denne turen vil jeg ikke kunne ta i bruk baugpropellen. Dette skyldes et uhell ved en visning før jeg kom, der noen snublet og klarte å ødelegge joysticken til styreenheten. Den kan benyttes med ødelagt joystick, men denne er nå sendt til Sleipner for fiks og dermed får jeg likevel ikke brukt den. Reparert stick kommer i posten til uka.

Dere får ha kaffe, popcorn og hva det måtte være klart i morgen formiddag. :giggle:

Bra med hentetur! Kan kun bli en magisk seilas med så flott mannskap. Skulle gjerne vært med som gallionsfigur men det hadde blitt mye vekt på baugen tror jeg. 

Ellers er forholdene bra (prøver på en @LALUNA II oppdatering). Nordavind på formiddagen men løyer fra fire. 

Om du skal rett over til Moss er det vel bare å knekke på med litt turtall og skjære over bølgetoppene. :clap:

Screenshot_20190427_105513.jpg

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

pipe skrev for 1 time siden:

Båten virker veldig godt holdt og oppdatert.
Syretesten kommer i morgen for da skal vinduspussrene til pers.
Min erfaring er at alt for mange har vindusspusergummi i fra det året båten ble bygd

Selger har kjøpt inn og montert nye vinduspussere, så alt skal være klart i morgen.

Alle tre vinduspussermotorer virket ved testen sist onsdag!

Og slik som resten av båten er vedlikeholdt tviler jeg sterkt på at de som er der nå er fra 1981! :smiley:

Redigert av Pequod (see edit history)

Dette gleder vi oss skikkelig til! Kan fortelle at denne båten er godkjent av Veritas med 16 personer ombord! Jeg har testet ut stabiliteten på dette når jeg hadde min Tresfjord 29 AC. Det var ikke noe som helst problem!

Med denne båten kan man gå utpå når andre går inn! Så dette blir bare moro!????

Når det blåser 13-15 m/s er den fortsatt helt suveren. Har prøvd det også!???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...