Pequod Startet 27.April.2019 Del på Facebook Startet 27.April.2019 Fra i morgen søndag blir det henteturtråd her! En kort en siden vi bare skal dra fra Horten og til Nesodden, men turen vil i det minste ta noen timer, både fordi vi har god tid og fordi jeg vil ta meg god tid! Det blir vel først en tur inn til Son for å fylle opp tanken, og kanskje en visitt innom Oscarsborg? Kanskje flere stopp ved passende brygger bare for øvingens skyld? Turen kan selvsagt følges på marinetraffic.com - søk på Bergtatt - og jeg vil kjøre noen live Facebook-videoer på Bergtatt-siden der. Hovedoppdateringen vil selvsagt komme her i denne tråden, både med tekst og bilder. Med meg som mannskap har jeg rederinnen. Så har jeg @Erikda som co-pilot og jammen har også hans rederinne mønstret på! Det er også fullt mulig at eldstedatter og hennes samboer hopper på for en tur fra Honnørbrygga i Oslo for å være med på sjarmøretappen til båthavna, men det spørs litt på vær og hvor lang tid vi bruker på å skynde oss langsomt innover fjorden... På denne turen vil jeg ikke kunne ta i bruk baugpropellen. Dette skyldes et uhell ved en visning før jeg kom, der noen snublet og klarte å ødelegge joysticken til styreenheten. Den kan benyttes med ødelagt joystick, men denne er nå sendt til Sleipner for fiks og dermed får jeg likevel ikke brukt den. Reparert stick kommer i posten til uka. Dere får ha kaffe, popcorn og hva det måtte være klart i morgen formiddag. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bonus Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Pequod skrev 2 minutter siden: ... Kanskje flere stopp ved passende brygger bare for øvingens skyld? Kommer dere innom, så skal vi stå med nystrøkne flagg og ha kaffen klar Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 27.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2019 Bonus skrev 1 minutt siden: Kommer dere innom, så skal vi stå med nystrøkne flagg og ha kaffen klar Ikke umulig at vi tar turen til Sonskilen via Mossesundet istedenfor å tøffe rett over fjorden! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
LALUNA II Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Vil jo bli full inni her men så får du prøvd det og med litt last Må se om jeg følger men kommer garantert se gjennom tråden ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Shortcut Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Rigtig god tur fra en Dansk.... Husker en tur med en lignende båd på tværs over Kattegat i rigtig dårligt vejr. Vi var aldrig bange for båden, selv om turen ikke var speciel morsom. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Huuum Kanskje man skal prøve å få tatt noen bilder av den nye skuta fra vannet. Når omtrent starter ferden i morgen. Er jeg heldig når jeg spør sjefen så får jeg meg kanskje en tur på sjøen. Skulle gjerne vært på borgen en tur okke som Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
LALUNA II Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 (redigert) BERGTATT PÅ AIS Du må få byttet bilde der inne Redigert 27.April.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Pequod Svart 27.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2019 LALUNA II skrev 3 minutter siden: BERGTATT PÅ AIS Du må få byttet bilde der inne Takk for påminnelsen - er ikke alt som er like høyt prioritert! Jobber med saken nå... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Olevine Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 LALUNA II skrev 6 minutter siden: BERGTATT PÅ AIS Du må få byttet bilde der inne Ikke vær så utålmodig da, la nå mannen få hentet skuta. Så tenker jeg ting kommer på plass etter hvert:) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Må jo holde han aktiv ...ventetid går alltid sent ...... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Sjøbliss Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Bra med hentetur! Kan kun bli en magisk seilas med så flott mannskap. Skulle gjerne vært med som gallionsfigur men det hadde blitt mye vekt på baugen tror jeg. Ellers er forholdene bra (prøver på en @LALUNA II oppdatering). Nordavind på formiddagen men løyer fra fire. Om du skal rett over til Moss er det vel bare å knekke på med litt turtall og skjære over bølgetoppene. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Martine29 Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Synes du skal montere live kamera jeg så kaller vi det hele «Bergtatt minutt for minutt sommeren 2019»☺☺ Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Kanskje man skulle mønstret båter i hentefølge? Litt sånn som Sommerbåten? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Martine29 Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Enig, dette er jo den største happeningen på sjøen siden forliset til Helge Ingstad. Håper noen varsler NRK. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Båten virker veldig godt holdt og oppdatert. Syretesten kommer i morgen for da skal vinduspussrene til pers. Min erfaring er at alt for mange har vindusspusergummi i fra det året båten ble bygd Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 27.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2019 (redigert) pipe skrev for 1 time siden: Båten virker veldig godt holdt og oppdatert. Syretesten kommer i morgen for da skal vinduspussrene til pers. Min erfaring er at alt for mange har vindusspusergummi i fra det året båten ble bygd Selger har kjøpt inn og montert nye vinduspussere, så alt skal være klart i morgen. Alle tre vinduspussermotorer virket ved testen sist onsdag! Og slik som resten av båten er vedlikeholdt tviler jeg sterkt på at de som er der nå er fra 1981! Redigert 27.April.2019 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Faxen Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Hvor i Horten ligger båten? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
BjornK Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Gratulerer med ny båt, Pequod ! Da blir det å speide utover fjorden etter en Tresfjord for meg imorgen, siden vi ikke får sjøsatt egen båt før på tirsdag. God tur ! BjornK Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Dette gleder vi oss skikkelig til! Kan fortelle at denne båten er godkjent av Veritas med 16 personer ombord! Jeg har testet ut stabiliteten på dette når jeg hadde min Tresfjord 29 AC. Det var ikke noe som helst problem! Med denne båten kan man gå utpå når andre går inn! Så dette blir bare moro!???? Når det blåser 13-15 m/s er den fortsatt helt suveren. Har prøvd det også!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Fuglen Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Gratulerer med nydelig båt! Tresfjord 29 snur jeg meg etter alltid! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Når starter overfarten @Pequod? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Tom Rør Svart 27.April.2019 Del på Facebook Svart 27.April.2019 Kanskje vi sees utpå. Ligger på Gressholmen til i morgen?? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 27.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2019 Sjøbliss skrev for 3 timer siden: Når starter overfarten @Pequod? Et sted mellom 12 og 14 regner jeg med! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Sjøbliss Svart 28.April.2019 Del på Facebook Svart 28.April.2019 ? god tur! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Gullfisk Svart 28.April.2019 Del på Facebook Svart 28.April.2019 Gratulerer med ny båt, og god tur. Ser veldig velholdt ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.