Jump to content

Eget filter fra bensintank til Mercrury 6.2 MPI?

simtech

Recommended Posts

Hei. Har en Stormway F23 med Mercrury 6.2 MPI. 

Motoren har som kjent eget bensinfilter og pumpe. Før jeg kjøpte denne hadde pumpa røket ettersom filteret ble tett. Derfor fikk det meg til å tenke på at det kanskje er en ide å montere eget bensinfilter fra tanken FØR filteret på motoren?

Er dette nødvendig? Og hvis ja, trenger jeg tips til type filter og kapasitet :) 

Å montere flere filter løser vel ingen problem?

Jeg ville heller skiftet det filteret du har ved jevne mellomrom. Samt sørget for at det ikke kommer skit i tanken, som tetter filteret. Kanskje du har inspeksjons-luke i tanken, så du kan sjekke tankens tilstand. Kanskje på tide med en rens av tank?

Ellers ha ekstra filter med på tur.

Jeg støtter forslaget med å montere et ekstra filter etter tanken. I Dracojolla (som jeg har en egen tråd på) monterte jeg et stort Yamaha filter med vannutskiller rett etter tanken. Hvis du blar deg nedover denne siden ser du bilde av filteret og hvordan jeg har montert det. Filteret kjøpte jeg samtidig med motoren hos Ravns Garage.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...