Jump to content

Anchorlift Baracuda 1000w


Rollo H

Recommended Posts

Noen som har erfaring med "nye"  Anchorlift Baracuda 1000 Watt? Er disse blitt bedre enn de eldre versjonene som tæret bort etter bare noen få år?

Har en Anchorlift Baracuda 900 Watt fra før, og den ser ikke bra ut i gearkassen kan man si. Vurdere derfor å kjøpe samme igjen grunnet å slippe tilpassing med hull etc.

Ser ellers på nettsiden til en av deres levrandører at " Alle ankervinsjer er produsert i 316 lavkarbon stål tverss igjennom - her er det ikke plast eller aluminium liknende andre ankervinsjer fra lewmar, quick, og andre som produseres i Kina."

https://www.ankerteknikk.no/products/ankervinsj-baracuda-1000w-anchorlift-technic

 

Sånn ser den gamle ut nå..

 

IMG_20190426_144052.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt Anchorlift både foran og bak på båten i ca 10 år. Den bakre så akurat ut som den på bildene til Rollo og Ove. Nå har jeg også akkurat laget nytt mellomstykke i rustfritt og er klar for å montere vinsjen igjen.

 

Vinsjen foran er god som ny. Ingen tæringer der. Den bakre var jordet med kabel til felles jord ombord. Den andre hadde ingen jording. Muligens ligger forklaringen der, at den bakre har fungert som aluminiumsanode? Ellers blir den bakre vinsjen  brukt mye oftere en den fremre og er mer utsatt for saltvann.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Noe dritt er det, men hvorfor skriver produsenten  " Alle ankervinsjer er produsert i 316 lavkarbon stål tverss igjennom - her er det ikke plast eller aluminium liknende andre ankervinsjer fra lewmar, quick, og andre som produseres i Kina." når dette ikke er tilfellet? Jeg har spurt forhandler om dette og da oppgir de etterhvert at gearkassen er laget av " aloksert aluminium ", noe de tidligere modellene ikke var og skal dermed være bedre..

Redigert av Rollo H (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg byttet ancjorlift-winsjen akter etter fellesferien i fjor, korrodert til et stykke så måtte frem med klubba får å få den fra hverandre. Den nye virker å ha bedre kvalitet, men hat ikke brukt den ennå. Passet rett på i de gamle hullene. Trodde jeg la ut bilde på ‘dette har jeg hjort på båten i dag’, men klarer ikke søke det frem...

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...