Jump to content
Gabi

Erfaringer med Side-Power RC-23E fjernkontrollkit for 2 ankervinsjer og 2 baugpropeller

Recommended Posts

JRK   
JRK

Hei,

Om du ikke har automtisk frislipp på selve vinsjene så må du holde knappene inne. Du har ingen mulighet for å programmere denne. 

(Hvordan tenkte du at dette med 10 meter skulle virke? Da måtte du i så fall ha en teller som telte 10 meter. Om båten ligger fortøyd til land og du trykker 10 meter, så vil jo aldri tauet kunne gå ut 10 meter)

dennrick   
dennrick

Hei,

Vinsjen akterut er en Anchorlift, og med den forrige fjernkontrollen, så slapp den ut ca 20 meter kjetting ved et knappetrykk (ned knappen) da jeg eksempelvis skulle legge til med anker bak og tau i land forut.

Jeg hadde da denne fjernkontrollen:

Bilderesultat for anchorlift fjernkontroll

Gabi   
Gabi

Det var den fjernkontrollen jeg også hadde me  som ikke virket særlig bra. Kjøpte så ny men den virket heller ikke, batteriet var en million år gammel men selv med nytt virket den ikke likevel. Leverte tilbake og kjøpte den nye RC23E istedet. Men mistet da funksjonaliteten med et trykk som gav ca 45 s kjetting ut, det var en veldig kjekk funksjon.

Forøvrig virker min bra nå generelt, utenom når jeg er i havna.....Vurdere å prøve å kjøpe en støydempedings til å montere på plusskabel inn for å prøve å støydempe. Må bare finne ut hvor jeg skal kjøpe den og hva jeg skal ha etc.

JRK   
JRK
JRK skrev On 20.5.2019 at 16.42:

Har denne fjernkontrollen og det stemmer ikke helt at det er likegyldig hvor du henter mating til denne. Selve elektronikken i fjernkontrollen styrer thrusterne via et elektronisk rele som powres eksternt vi thrusterne. Den røde ledningen henter pluss fra thrusterne. Blå og grå går til styrerele på selve thrusteren som igjen er koblet til thrusterens jord. Normalt er jo jord koblet sammen på alle batterier og da er det ikke så viktig. Men er batteriene adskilt får du problemer. Når det gjelder Vinsj kontrollen så er det fysiske relerer i mottakeren så her får du ingen problemer. Tror at grunnen til at vinsjene er gjort med releer er at da kan både Engbo og andre leverandører av ankervisj benyttes.