Jump to content

Vestfjord 17, hvordan sjekker jeg om det er vann i dobbeltbunn?


fsindsen

Recommended Posts

Hei

 

Dette har sikkert vært oppe 1000 ganger her men jeg finner ikke noe konkret svar så håper noen kyndige vet..

 

Hvordan sjekker jeg om det er vann i dørken?

 

Jeg har en vestfjord 17 som har dobbel bunn med skum (Tror jeg)

 

Skal begynne ett større prosjekt ala twincam sitt "prosjekt Vestfjord" og vil begynne i rett ende.

 

På forhånd takk.

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var "Vann i dørken??". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.
Utdrag:
  • Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn.
  • Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.
  • Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder.

 

Vestfjord 17 - Prosjekt!

Link to post
Share on other sites

20181104_135325.jpg.cf4cba5708e707d9ef0faa3da562926d.jpg

Jeg ville boret meg gjennom i senter av dørken. Da kommer du helt ned til bunnen. Hvis det ikke er vann her burde alt være ok og hullet er vil være lett å tette i ettertid.

 

Bruk et bor på noen cm i diameter og kom deg gjennom glassfiberen og fineren. Når du er gjennom dette bør du stoppe boringen og bare dytte deg gjennom skummet frem til du treffer bunnen. Da unngår du å bore for langt. 

 

Bilde over er fra en Vestfjord 19, men jeg antar 17 og 19 er ganske like.

Redigert av JUL (see edit history)
Link to post
Share on other sites

JUL skrev for 3 timer siden:

20181104_135325.jpg.cf4cba5708e707d9ef0faa3da562926d.jpg

Jeg ville boret meg gjennom i senter av dørken. Da kommer du helt ned til bunnen. Hvis det ikke er vann her burde alt være ok og hullet er vil være lett å tette i ettertid.

 

Bruk et bor på noen cm i diameter og kom deg gjennom glassfiberen og fineren. Når du er gjennom dette bør du stoppe boringen og bare dytte deg gjennom skummet frem til du treffer bunnen. Da unngår du å bore for langt. 

 

Bilde over er fra en Vestfjord 19, men jeg antar 17 og 19 er ganske like.

Godt tips.

 

Takk 

Vestfjord 17 - Prosjekt!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
fsindsen skrev 35 minutter siden:

Har som nevnt tidligere ett hull i akterspeilet.


Dette er på ca 50mm. hva bør jeg gjøre her? Tett hullet eller finne et patent på en lenseplugg? 

 

Har dette hullet en funksjon? Har det stått en plugg der tidligere?

Hvis ja,- sett inn en ny plugg.

Hvis nei,- tett hullet

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...