Jannmar Startet 11.Mai.2019 Del på Facebook Startet 11.Mai.2019 Hei. Er det vanlig at det ikke er sikring på kabelen mellom batteri og startmotor, eller bør det være en sikring der? Hos meg er det kun en strømbryter montert nær batteriet. Sitér dette innlegget Link to post
KaRoBa Svart 11.Mai.2019 Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 Har aldri sett på noen maskineri med startmotor, noe sikring mellom batteri og + på starter. Vi snakker tross alt om flere 100 A i startstrøm og i teorien er det en ren kortslutning i starteren når den får strøm via innslaget. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 11.Mai.2019 Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 Noen har en hovedsikring. Som dekker all strøm. Men det er gjerne større installasjoner. Enklere båter med stort sett motor og instrumenter har gjerne ikke noen sikring på hovedstrøm eller strøm over til starter. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 11.Mai.2019 Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 Helt vanlig ute sikring til startmotor. Dem fleste har delt opp forbruk og start i forskjellig banker, sen har man hovedsikringen på forbruket men ikke noe på start. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 11.Mai.2019 Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 Dette ble diskutert for to år siden i denne tråden her Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 11.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 (redigert) Olevine skrev for 2 timer siden: Dette ble diskutert for to år siden i denne tråden her Fortinnet kabel fra inverter til stikkontakt, 220v? Jeg planlegger å få lagt inn en stikkontakt med 220v, 1000w inverter-strøm i båten. Har 10mm2 fortinnet kabel mellom inverter og batteri, men hva med kabel til 220v uttak? Bør ikke den også være fortinnet? Finner intet om dette, ei heller slike kabler på ymse nettbutikker. Noen tips? Av Johnnyboy, 13.August.2017 62 svar Takker Olevine for tipset. Der fikk jeg lærerikt og redegjørende svar på det jeg lurte på. Takker for de andre svarene også. ? Redigert 11.Mai.2019 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.