Timmeeh Startet 11.Mai.2019 Del på Facebook Startet 11.Mai.2019 Skal modifisere litt om bord og har tidligere hatt en sjøvannsbestandig legering på aluminiumen jeg har brukt. Men lagde i fjor et sløyekar i 3mm jeg fikk hos en blikkenslager, den var ikke sjøvannsbestandig. Like fin enda et år etterpå. Nå trenger jeg mer 3mm og den skal bøyes på et parti, så er spørsmålet om jeg kan bruke en ikke sjøvannsbestandig legering ute på dekk? Hva er forskjellen sånn i praksis? det blir garnbinge så den blir ubehandlet. Jeg spør fordi tilgangen på 3mm fra blikkenslageren er enkel, og for å få tak i sjøvannsbestandig må jeg lete rundt evt få bestilt... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.Mai.2019 Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 Ja, det kan du bruke. Den vil korrodere mer, men det er jo ikke alltid det gjør noe. Når det gjelder sløyekar og lignende innretninger så er det jo ikke snakk om en kritisk teknisk installasjon. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Timmeeh Svart 11.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 Nei det blir bare for å tette mellom rekke og skrog hvis du skjønner, rent praktisk så ikke garnstein og div skal rase mellom. Settinga er kritisk! Og så man får plass til mer bruk såklart Men er det andre forskjeller? Er det lettere å sveise enn andre legeringer? Hvordan blir det å sveise denne sorten mot resten av båten som høyst sannsynlig er i sjøvannsbestandig kvalitet? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Mai.2019 Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 Så lenge aluminiumen er sveisbar, kjør til. Enkelte kvaliteter er ikke sveisbar (sprekker i sveisen (HAZ)). Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 11.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2019 Hulda skrev 7 minutter siden: Så lenge aluminiumen er sveisbar, kjør til. Enkelte kvaliteter er ikke sveisbar (sprekker i sveisen (HAZ)). Gjør det enkelt og henter der da. Sveiste sløyekaret og det gikk helt fint. Har holdt tett sålenge, takk for svar begge to Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.