Jump to content

Trenger en lang rustfri hengsle


Guest

Recommended Posts

Jeg trenger en lang, rustfri hengsle som må tåle endel juling. Noen som vet hvor jeg finner det ?

 

Jeg vil ha noe som denne, bare endel kraftigere, gjerne 60mm høy og 1500mm lang. 

https://www.westsystem.no/p/3111/pianohengsel-rustfri

 

Skal brukes til ett justerbart skjørt bakerst i tunellen på en katamaran, så må tåle godt med juling og må være tjukk nok til at jeg kan tigsveise ett par braketter på det. Skal ha en elektrisk trimflapselynder sånn at jeg kan justere vinkelen på skjørtet 

 

Her ser dere bilde av skjørtet på en annen katamaran og hengslene og løfteselynderen til skjørtet på en annen 

 

oqgnqq.jpg

IMG_20190410_202431.jpg

IMG_20190410_202712.jpg

Redigert av Guest (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kanskje greiest å lage delene og tigsveise sammen selv. Det er jo enkelt i prinsippet, og da bestemmer du dimensjoner selv. Stangstål kommer i 3 eller 6 m lengder og koster ikke mange kronene, kilopris på dette. Så flattstål, eller klippe opp plate i strimler. Den ene delen av hengsla må bores i dreiebenk, det er vel del eneste spesialutstyret du trenger ut over tig. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...