Jump to content

Ford 2704et jager på tomgang. Løs ledning funnet.

Summer_dreams

Recommended Posts

Heisann. Har fått ett problem med min Ford 2704et etter en testkjøring ved nesten fullt pådrag i ca 2min. Etter 2 min hoppet diesel retur for kaldstart av. Og fikk en diesel lekkasje på håndprimeren. Begge disse er fikset men sitter igjen med ett problem. Motoren jager på tomgang. På vanlig tomgang jager den ikke men viss jeg gir litt turtall begynner den. Og det er bare når den er på tomgang. Om jeg kjører fremover jager den ikke. Håper noen har kjennskap til motoren eller problemet. Fant og en løs ledning i motor rommet jeg ikke vet hvor kommer fra. Jeg legger ved noen bilder. 

IMG_20190513_225533.jpg

IMG_20190513_225521.jpg

IMG_20190513_225515.jpg

Som de andre skriver her, ny SAE30 olje på dieselpumpa, så regner jeg med at det ordner seg. Husk at på disse motorene så må du bruke tommes verktøy. Skruen i bunnen og nivåskruen på siden, er 1/2"  Skruen på toppen til påfylling, bredt skrujern. Skru av den på toppen etter at du har løsnet den i bunnen på pumpa, så renner det ut raskere. Legg papir, håndkle ol under, for det er noe gris. Skru igjen bunnpluggen og skru ut skruen som sitter på siden. Fyll opp med olje til det kommer ut olje av hullet på siden. (der du skrudde ut skruen) enklest å bruke, er en slik pumpe oljekanne. De viser det litt ute i denne videoen:

Den du holder i hånden, ser ut til å være en magnet til eks å stoppe motoren...

Ville se hva motoren kunne gi. Pleier og ligge i 8knop når jeg er ut og kjører, da jeg syntes dette er helt grei "kose hastighet". Men var nysgjerrig på hva den kunne gi da jeg ikke har prøvd dette siden jeg kjøpte båten. ? Nysgjerrighet er noe drit. ?

Tusen takk for alle svar. Ska bytte olje etter jobb. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...