Summer_dreams Startet 14.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2019 Heisann. Har fått ett problem med min Ford 2704et etter en testkjøring ved nesten fullt pådrag i ca 2min. Etter 2 min hoppet diesel retur for kaldstart av. Og fikk en diesel lekkasje på håndprimeren. Begge disse er fikset men sitter igjen med ett problem. Motoren jager på tomgang. På vanlig tomgang jager den ikke men viss jeg gir litt turtall begynner den. Og det er bare når den er på tomgang. Om jeg kjører fremover jager den ikke. Håper noen har kjennskap til motoren eller problemet. Fant og en løs ledning i motor rommet jeg ikke vet hvor kommer fra. Jeg legger ved noen bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Nortonis Havulk Svart 14.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 Skudd i mørke, jeg har lest at denne motoren jager på turtall om det ikke er nok olje i dieselpumpen. Regne med du har kontroll på oljen der og skruen på toppen du fyller på til det kommer ut nivåskruen på siden. Har hatt denne maskinen selv. Sitér dette innlegget Link to post
Haukefer Svart 14.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 Tapp av oljen på dieselpumpen, så fyller du ny. Kan komme diesel i olja over tid har eg forstått. Enkel jobb som står forklart i håndboka :) Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 15.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 Som de andre skriver her, ny SAE30 olje på dieselpumpa, så regner jeg med at det ordner seg. Husk at på disse motorene så må du bruke tommes verktøy. Skruen i bunnen og nivåskruen på siden, er 1/2" Skruen på toppen til påfylling, bredt skrujern. Skru av den på toppen etter at du har løsnet den i bunnen på pumpa, så renner det ut raskere. Legg papir, håndkle ol under, for det er noe gris. Skru igjen bunnpluggen og skru ut skruen som sitter på siden. Fyll opp med olje til det kommer ut olje av hullet på siden. (der du skrudde ut skruen) enklest å bruke, er en slik pumpe oljekanne. De viser det litt ute i denne videoen: Den du holder i hånden, ser ut til å være en magnet til eks å stoppe motoren... Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 15.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 Men bare ett spørsmål.. Hvorfor "plage" motoren med fullt pådrag i 2 min? og jeg håper virkelig at motoren var i driftstemp når du gjorde dette? Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
Summer_dreams Svart 15.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 Ville se hva motoren kunne gi. Pleier og ligge i 8knop når jeg er ut og kjører, da jeg syntes dette er helt grei "kose hastighet". Men var nysgjerrig på hva den kunne gi da jeg ikke har prøvd dette siden jeg kjøpte båten. ? Nysgjerrighet er noe drit. ?. Tusen takk for alle svar. Ska bytte olje etter jobb. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 15.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 Motoren skal tåle fult pådrag dersom alt er i orden. Ellers enig i det med å bytte olje på høyttrykkspumpa. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
index Svart 15.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 Den saken der må jo høre til et sted. Se om du finner ut hvor den kommer fra, det må jo være innen ledningens rekkevidde. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Summer_dreams Svart 16.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2019 Takker så mye for alle svar. Problemet er nå borte. Var veldig lite olje på høytrykkspumpen som dere sa. Evig takknemlig. God 17.mai til dere alle. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.