Akvaviten Startet 15.Mai.2019 Del på Facebook Startet 15.Mai.2019 Hei, - Jeg er ny med kartplotter Raymarine C120 Classic. Den har fungert helt fint, men har nå en alarm som kommer igjen og igjen med et tidsintervall på noen minutter. Finner heller ikke at kartet følger GPS og båtens posisjon. GPS virker og gir riktig posisjon. Er det noen som kan rettlede med riktige innstillinger? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 15.Mai.2019 Del på Facebook Svart 15.Mai.2019 Hvilke alarm får du opp ? Når jeg får alarm på min C120 kommer det opp en tekstboks med en beskrivelse av hva alarmen gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 15.Mai.2019 Del på Facebook Svart 15.Mai.2019 Kanskje at plotteren mangler signal fra en eller annen innput. Gps, ekkolodd, radar, nettverk. Men det pleier være tydelig melding på skjermen ved slike alarmer. Eller kanskje alarm pga lav spenning? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Rolf Svart 15.Mai.2019 Del på Facebook Svart 15.Mai.2019 Om du ikke har brukermanual kan du finne den her: https://raymarine.app.box.com/s/0ka25bb7n2c4em51aeag/folder/411664742 Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Akvaviten Svart 15.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2019 Får ikke opp noen tekstmelding - det er kun et langt "piip" som kommer med jevne mellomrom. Kartet følger ikke båtens posisjon. Takk for link til brukermanual - skal bore meg inn i oppsettet. Kan jo være jeg har klådd på noen innstillinger jeg burde latt være :) Sitér dette innlegget Link to post
Akvaviten Svart 23.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2019 Da har det blitt ordning - det manglet Gel/vann rundt dybdemåler-svingeren og så hjalp det med en lett reset. :) - Så nå fungere den som den skal :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.