Jump to content

Hva er ca pris på en Fairline P37 i dag?


haggen64

Recommended Posts

Kikker på en slik men trenger hjelp til å finne ca markedspris. Jeg er klar over at det kan variere mye etter stand, men går det å anslå hvor landet ligger?

Den jeg ser på er godt vedlikeholdt, uten thruster, ikke strøm aggregat, ikke forlenget badeplattform, noe ny elektronikk men også mye gammelt. Uteputer må trekkes om. Riktige motorer ja, 63p. Det er en 96 modell så porten bak er på siden. 

 

 

Link to post
Share on other sites

Det lå vel en med 63p motorer for 890’ for litt siden (https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=146896729)  Men den lå vel ikke så lenge, så den ble nok omsatt. Ifht de som er annonsert (men ikke solgt) akkurat nå fremstår jo 890 som gunstig. Corsica er jo litt annerledes - der har det vært et par på 700 tallet siste året, men tror ikke alle de ble omsatt (https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=128602636). 38 Phantom ligger vel som et pristak i andre enden

 

Det er vel opp til inntrykk av vedlikehold, gangtimer og magefølelse igjen, da?

Link to post
Share on other sites

PH 37 er vel i samme klasse som Princess 360 (som er større enn navnet tilsier - jeg opplever den som større enn PH 37). De ligger vel og vaker mellom 800 og drøye 900.  (Hvis noen vil betale mer kjenner jeg et godt eksemplar med 61 motorer som sitter løst - ikke min. Kanskje i nevnte intervall også).

 

Markedet bestemmer, og det er såpass få båter ute til enhver tid at man kan være både heldig kjøper og heldig selger i løpet av samme sesong. Jeg kunne godt byttet til en riktig priset PH 37. Har en mening og hva jeg synes er max for disse båtene, men det trenger ikke bety at du har samme opplevelse som meg.

 

Ut i fra svaret ditt høres det ut som den du vurderer er priset en del høyere enn hva som er linket. Hvis det ikke er andre tilgjengelig må man enten betale, vente eller velge noe annet :-)

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Ja det stemmer, vi ser på en som ligger i øvre skikt i pris, men den er også svært godt vedlikeholdt. Men det er likevel noe påkost/oppgradering der som må må med, så derav usikkerhet. Totalpakka blir kanskje 1.1 men da med forlenget badeplattform og strøken innvendig utvendig båt. 

Har sett på en del båt i det siste og det stopper på dårlig vedlikehold og båtlukt. Fristende å betale premium for å ta over en båt som har hatt samme kjærlig hånd i siste 15 år og som er fullstendig teknisk strøken.

Link to post
Share on other sites

Husk også at 200.000,- fort ryker med hvis du skal begynne å koste på en båt som ikke er velholdt. Vi tittet på en P360 i Stavanger for et par år siden, og må si vi var veldig skuffet. Den var så dårlig holdt at jeg tror nesten ikke den kunne blitt fin uansett hva man hadde gjort. Så det er nok verd å legge litt mer i å få et velholdt eksemplar med utstyr som er up to date. Bare dieselvarmere, vinsjer, og trustere koster jo penger dersom alt manger/er utdatert. Så kommer nav. elektronikk og evt. påkost på motor og drivlinjer, kalesjer, oppgradering av matt gelcoat, skrogtrekk og puter, tepper, osv. osv.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...