maxi1431 Startet 20.Mai.2019 Del på Facebook Startet 20.Mai.2019 Fikk endelig denne kina saken i posten idag. Koblings skjemaet bruker litt andre benevnelser en det som er vanlig, selvfølgelig! Noen som vet hva TX+ og TX- / RX+ og RX- er i henhold til bildet under? Sitér dette innlegget Link to post
zipp Svart 21.Mai.2019 Del på Facebook Svart 21.Mai.2019 Mulig denne kan hjelpe http://www.cruisersforum.com/forums/f13/how-to-connect-matsutec-ha102-ais-transponder-to-raymarine-158185.html Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 21.Mai.2019 Del på Facebook Svart 21.Mai.2019 Se i dette dokumentet: https://www.actisense.com/wp-content/uploads/2017/07/NMEA-0183-Information-sheet-issue-4-1-1.pdf Du har singel ended NMEA hvis pinningen din stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
maxi1431 Svart 21.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2019 Takk for den linken!. Så da blir: SD 1 - RX + på plotter (vil ikke bli brukt) RD 1 - TX + på plotter (GPS inn fra plotter) SD 2 - RX + på plotter (AIS til plotter) RD 2 - TX + på plotter (vil ikke bli brukt) SG - TX/RX - på plotter Hadde håpet at den vil godta GPS signal fra plotter og da inn på RD 1. Hvis ikke må jeg ha en egen GPS antenne, hadde håpet å slippe...... Skal se om jeg får koblet det opp ikveld. Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 21.Mai.2019 Del på Facebook Svart 21.Mai.2019 Jeg har samme saken, husker ikke helt hvordan jeg har koblet den opp. Det kan jeg sjekke om du ikke får det til. Men, jeg mener at noe av sikkerheten i en AIS transponder er at den skal ha eget GPS signal og ikke være avhengig av plotter for å virke. Når du skal programmere den så er det litt forskjellige softwarer ute og går. V1.1.0_20161210 var den som virket på min til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
maxi1431 Svart 21.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2019 Programerte den igår, tok vel 1 min:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.