Jump to content

Danskebysse, puff og så bliver hele båden fuld av røg

Peter-

Recommended Posts

Jeg har maken til din ser det ut til Peter, og den kjører jeg fint på diesel. Har hørt at disse regulatorene kan stilles inn til forskjellig brennstoff, uten at jeg vet hvordan man gjør det.. Men, kanskje det kunne være at din var innstilt på å brenne diesel, og at det er derfor den går ujevnt nå?? Bare en tanke..02486BF5-CF5C-432F-9F4A-025E27F300A4.jpeg.37e730434fc8fbed16a800b40f25ee29.jpeg

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Interessant, så lige nogle videor på youtube og det ser ud til at man skal have sådan en fjeder som du kan se på billedet for at bruge diesel da denne bliver varm og hjælper med forbrændingen...

Jeg ringer Refleks igen denne uge, ville jo være helt genialt at bruge diesel det koster jo ingenting...

Mvh,

Peter

refleks-ovn.png

Guest Avmønstret#
Peter- skrev for 19 timer siden:

Altså diesel i en refleks ovn? Eller mener du en diesel varmer?

I Refleksovnen ja. Jeg har vært sterk i troen på at alle Refleksovner går på diesel... Men har fått med meg at en del mener diverse "lampeolje" osv er "bedre". Tror ikke det er så enkelt. Ulike typer olje/destilater har ulike egenskaper. Regulatorer osv må justeres osv. 

Så om den er laget for diesel, som den vel er, bruk diesel... tenker jeg da. Om en vil ha det til å fungere best mulig. 

• 5 uker senere...

Hej,

Så har jeg været i kontakt med Refleks i Danmark ang opgradering til Diesel. Det jeg må gøre er:

1. Sende min regulator til Danmark for at få den justeret til diesel (dette skal kun gøres hvis man har en brun regulator - ikke hvis den er grå)

2. De omjusterer regulatoren til diesel for 443 dkk + moms

3. De sender regulatoren tilbage inkl en Turbo (fjederen) som koster 263 dkk + moms.

4. Når man installerer det hele igen er det vigtigt at fjerne de 3 store ringe der sidder i ovnen i bunden.

@seilfred bare ring til refleks og sig til dem at de skal sende en "Turbo" til dig, så gør de det med det samme.

Mvh,

Peter

PS: Jeg regner med at sende den til Danmark til vinter når jeg ikke bruger båden. Har brugt ovnen hver eneste nat når vi har sovet på båden og det er helt fantastisk at vågne op i en varm båd specielt denne sommer :diving:

Redigert av Peter- (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...