seilfred Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 Jeg har maken til din ser det ut til Peter, og den kjører jeg fint på diesel. Har hørt at disse regulatorene kan stilles inn til forskjellig brennstoff, uten at jeg vet hvordan man gjør det.. Men, kanskje det kunne være at din var innstilt på å brenne diesel, og at det er derfor den går ujevnt nå?? Bare en tanke.. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Peter- Svart 10.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Interessant, så lige nogle videor på youtube og det ser ud til at man skal have sådan en fjeder som du kan se på billedet for at bruge diesel da denne bliver varm og hjælper med forbrændingen... Jeg ringer Refleks igen denne uge, ville jo være helt genialt at bruge diesel det koster jo ingenting... Mvh, Peter Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Peter- skrev for 19 timer siden: Altså diesel i en refleks ovn? Eller mener du en diesel varmer? I Refleksovnen ja. Jeg har vært sterk i troen på at alle Refleksovner går på diesel... Men har fått med meg at en del mener diverse "lampeolje" osv er "bedre". Tror ikke det er så enkelt. Ulike typer olje/destilater har ulike egenskaper. Regulatorer osv må justeres osv. Så om den er laget for diesel, som den vel er, bruk diesel... tenker jeg da. Om en vil ha det til å fungere best mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Ja, en sånn var det i min. Greia er vel at flammene varmer opp denne, slik at den varmer dieselen som går over til gassform og brenner høyere opp, istedenfor i veskeflaten. Hadde en Dickinson Newport med glass, og der så man det veldig tydelig, da hele forbrenningen foregikk 10-12 cm over bunn. Sitér dette innlegget Link to post
Peter- Svart 10.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Ok jeg skal spørge refleks om jeg kan få sådan en fjerder til at varme op dieselen. Tak for super input! Mvh, Peter Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Ja, sånn fjær har jeg også. Mener at den kalles «grisen». Du må veldig gjerne si fra Peter hvis du klarer å fremskaffe en, for min er knekt, så jeg kunne også tenke meg å skaffe en ny.. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Peter- Svart 11.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2019 seilfred skrev On 10.6.2019 at 11.48: Ja, sånn fjær har jeg også. Mener at den kalles «grisen». Du må veldig gjerne si fra Peter hvis du klarer å fremskaffe en, for min er knekt, så jeg kunne også tenke meg å skaffe en ny.. Ok skal jeg gøre :) Sitér dette innlegget Link to post
Peter- Svart 11.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2019 (redigert) Hej, Så har jeg været i kontakt med Refleks i Danmark ang opgradering til Diesel. Det jeg må gøre er: 1. Sende min regulator til Danmark for at få den justeret til diesel (dette skal kun gøres hvis man har en brun regulator - ikke hvis den er grå) 2. De omjusterer regulatoren til diesel for 443 dkk + moms 3. De sender regulatoren tilbage inkl en Turbo (fjederen) som koster 263 dkk + moms. 4. Når man installerer det hele igen er det vigtigt at fjerne de 3 store ringe der sidder i ovnen i bunden. @seilfred bare ring til refleks og sig til dem at de skal sende en "Turbo" til dig, så gør de det med det samme. Mvh, Peter PS: Jeg regner med at sende den til Danmark til vinter når jeg ikke bruger båden. Har brugt ovnen hver eneste nat når vi har sovet på båden og det er helt fantastisk at vågne op i en varm båd specielt denne sommer Redigert 11.Juli.2019 av Peter- (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 11.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2019 Shelby teknikk i Egersund er også Refleks forhandler. Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 11.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2019 Peter- skrev for 8 timer siden: seilfred bare ring til refleks og sig til dem at de skal sende en "Turbo" til dig, så gør de det med det samme. Topp Peter! Det gjør jeg. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.