okristi Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 Flott å se at du steller så godt med en gammel klassiker fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
SøndreSvaberg Svart 12.April.2021 Link til dette innlegget Svart 12.April.2021 Sivijo skrev On 19.8.2020 at 21.01: Må nå prøve 23" etter jeg senket motor 4cm. Vis hele sitatet Hvordan går det med prosjekt: Fjordling 17ht rakett? Fått litt fart på den siden sist? Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Sivijo Svart 8.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2021 Nei ble aldri klok på de propellene. kan også være motoren skulle hatt en overhaling. Link to post
Sivijo Svart 17.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2022 Da var det påann igjen med en innsats før årets sesong ? Planene nå er : •støpe igjen vanntunellen •Oppfriske ht ved å montere nye vinduer i 4mm herda glass. Nye lister til vinduer. Ny list mellom ht/skrog.Ny mahogny list med hjørne beslag. Nye kantbeslag og skrå støtter. Nye fjordlogoer. • Ny styring fra ultraflex som tar opptil 300hk. • Montere ny motor (175hk ocean runner) • Gå over innredning å fikse div, med bla nytt bord. Er igang :) Link to post
Fyrlykten Svart 18.April.2022 Link til dette innlegget Svart 18.April.2022 Utrolig gøy å følge prosjektet ditt, skal si du har stått på. Den har blitt et smykke ? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sivijo Svart 18.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2022 Fyrlykten skrev On 18.4.2022 at 3.38: Utrolig gøy å følge prosjektet ditt, skal si du har stått på. Den har blitt et smykke ? Vis hele sitatet Takk for det ?☀️ Det har blitt noen timer arbeid ja ! Men fint blir det ?? Link to post
Sivijo Svart 18.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2022 Støpt lag nr 2 på tunell. Vasket hele båten inn og utvendig. Begynnt smått med montering. En grei avslutning på påska ☀️ Link to post
Sivijo Svart 25.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2022 Startet litt smått med montering av styring,og lagt opp nye ledninger til lanterner ut til ht. Kobla opp og lagt bryter til lift. Funnet ut at jeg skal montere waterpickup også så motoren får kjøling. Tunnelen har fått 2 strøk coat og 1 lag epoxy sparkel.Neste der blir høytrykkspyling av bunn og 5lag epoxy primer. Våtslipt båt og ht med 1000-2000 papir, fikk polert ene halvdel av båten i dag. Vinduer ble bestillt forrige uke, men de sa 3-5 uker levering pga herding i Larvik. Nok og henge fingra i ellers ja. Link to post
Sivijo Svart 26.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2022 Litt shopping og sliping av bunn i dag. Jotun hadde fått en epoxy primer som kun krevde 2 strøk. Da var jeg ikke vondt å be, selvom det kosta alle penga. Link to post
Sivijo Svart 27.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2022 Utnytte vår været ☀️ Nå er det bare å gi gass fram mot Linge treffet i Tvedestrand 14mai ?? Link to post
Sivijo Svart 1.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 2 strøket bunnstoff på plass. Montert de nye pullerne. Link to post
Selco Racing Svart 1.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 Dette blir et smykke som forskjønner fjorden. Form og funksjon i verdensklasse.? Link to post
Sivijo Svart 1.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 Ja det er flotte båter ? Måtte gi litt oppmerksomhet til motoren og. Link to post
ivar Svart 1.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 det var blank og fin visp. Raker? Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sivijo Svart 2.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 ivar skrev On 1.5.2022 at 23.03: det var blank og fin visp. Raker? Vis hele sitatet Stemmer ?? Den blir nok for liten for båten, så skal hente en 26" Ballistic ila uka heller ? Link to post
Sivijo Svart 3.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2022 Begynner å ta litt form, men ting tar tid. Bare det å få nye ledninger gjennom ht tok 1 times tid med mye knot. Link to post
Sivijo Svart 4.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2022 Da var ht på plass med tec7 under og over ny gummi, og selfølgelig nye syrefaste skruer. Montert litt beslag og logoer også. neste blir å få tilpassa mahogny lista til ht. Link to post
Sivijo Svart 5.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2022 Byttet alle kalesjeknapper i samme slengen. Fikk den nye 26" propellen i dag, og tlf fra glassmester at de herda glassene var kommet ? Så de må man få hentet før helga. Link to post
Sivijo Svart 7.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2022 Tilpasset og montert mahogny list på ht ? Ble noen timer med Emil i lønneberget i hodet. Link to post
VegJoh Svart 10.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2022 Vakker båt og arbeid D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
bmwmaxi Svart 12.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 (redigert) Hva må man ut med for herda glass på mål nå? Og ikke minst hvis de attpåtil skal være buet Redigert 12.Mai.2022 av bmwmaxi (see edit history) Link to post
nik0lai Svart 12.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 bmwmaxi skrev On 12.5.2022 at 0.50: Hva må man ut med for herda glass på mål nå? Og ikke minst hvis de attpåtil skal være buet Vis hele sitatet Trenger ikke være steingalt i pris. Jeg knuste ett glass i vindskjermen min i fjor. Det er ikke buet da, helt flatt, formet som en trapes (parallellogram) på ca 60x120cm .. Det kostet meg ca 1000,- Buet blir nok en del dyrere, og vanskeligere å lage mal til.. Ellers må jeg skryte av finishen på arbeidet til trådstarter her! Kunne ønske jeg hadde tid og tålmodighet til det! Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
bmwmaxi Svart 12.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 (redigert) Ja, fantastisk finish. Er den i rute til festivalen? altid spennen med oppstart av båt motorer som har stått litt. Redigert 12.Mai.2022 av bmwmaxi (see edit history) Link to post
Sivijo Svart 16.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2022 (redigert) Som vanlig slo flaksen min inn. startet mot Tvedestrand og «Linge i 100» Kjørte 20 min før det smalt og ristet fra henger. 2t venting på viking som kom med nytt dekk ?? Så var det videre. Brukte etpar timer på å få start på motoren. Prøvde alt. Helt til turteller ble nappa ut og den starter med engang. (Har nå åpnet kontrollboks å funnet ut at forrige eier har kobla pluss fra turteller til dødmann ved en feil) La til kai i Tvedestrand 18.30 da alle var dratt hjem ? Utrolig kjipt, men traff på etpar fjordlinger utpå og entusiaster på pub senere ?? Båten gjorde 52 knop med 24" propell så må ha en 26". (26" jeg hadde passet ikke så fikk en ny i tvedestrand) Redigert 16.Mai.2022 av Sivijo (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn