mmosberg Startet 1.Juni.2019 Del på Facebook Startet 1.Juni.2019 Har en Yamaha 8 hk 2-takter. Den er i veldig god stand. Ser bra ut og er lite brukt. Da jeg fikk den var det ingen kontrollstråle overhodet. Etter å ha pirket med en streng i hullet (som er utrolig lite og tynt) der kontrollstrålen kommer ut under motoren drypper det nå litt når motoren kjøres. Hvordan rense opp i denne kjølekanalen? Bruk av syre er i mitt hode ikke så lurt på en aluminiums motor. Kan legge til at jeg har montert ny impeller og motoren kjøler bra. Den blir ikke varm og ed bruk av klokker ser jeg jo at det kommer plenty vann ut med eksosen i propellen. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Mort1 Svart 1.Juni.2019 Del på Facebook Svart 1.Juni.2019 Prøv å få av slangestussen som går fra blokk til hullet der vannet kommer ut. Får du av slangen kommer du til med streng lenger inn.... I følge Maritim Båtutstyr gås det an å bruke deres systemrens(syrevask) på utenbordsmotor, MEN bare la motoren gå med det i 30 minutter, for så og kjøre med rent ferskvann en god stund, 1 time kjørte jeg.... Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 1.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2019 Mort1 skrev 22 minutter siden: Prøv å få av slangestussen som går fra blokk til hullet der vannet kommer ut. Får du av slangen kommer du til med streng lenger inn.... I følge Maritim Båtutstyr gås det an å bruke deres systemrens(syrevask) på utenbordsmotor, MEN bare la motoren gå med det i 30 minutter, for så og kjøre med rent ferskvann en god stund, 1 time kjørte jeg.... "Problemet" på disse motorene er at den slangen du peker på, og som finnes på mange andre motorer, ikke er der. Kontrollstrålen kommer ut av en liten nippel under motoren og går inn i motoren.... Hvilket blandingsforhold brukte du på systemrensen? Blir fort en god del liter systemrens da jeg kjører motoren i en søppeldunk. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Skrotnisse Svart 1.Juni.2019 Del på Facebook Svart 1.Juni.2019 Blåse med trykkluft istedenfor å bruke streng ? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 1.Juni.2019 Del på Facebook Svart 1.Juni.2019 Hadde en slik motor i familien, og dette var et jevnlig problem. Kjølet godt, og ny impeller, men strålen forsvant. Kan evt bruke en billig biltema lensepumpe og klokker, så trenger du ikke så mye systemrens. Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 1.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2019 Skrotnisse skrev 3 minutter siden: Blåse med trykkluft istedenfor å bruke streng ? Det gjorde jeg i kombinasjon med pirking med streng. Gikk fra helt tett til svak drypping. Pirket og blåste en halv dag. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Mort1 Svart 1.Juni.2019 Del på Facebook Svart 1.Juni.2019 Blandingsforholdet husker jeg ikke, men jeg fikk god veiledning hos maritim. Motoren min ble kjørt i en murerstamp på 50 l Sakset fra maritim sine sider systemren motorrens Løsningen: MOTORRENS er et biologisk produkt som løser opp kalk, rust og saltavleiringer, uten å skade pakninger eller andre vitale motordeler. Dette kan du trygt benytte til både innen-bords og utenbordsmotorer. Motorrens inngår i en produktfamilie som heter SystemRens, med et bredt anvendelses område innen rensing av radiatorsystemer, sentralfyringsanlegg etc. Produktet har vært benyttet i rørleggerbransjen i mange år med meget gode resultater. Leveres i 1 liters flaske. Anbefalt blandingsforhold 10 - 20% Sitér dette innlegget Link to post
sleipnern Svart 2.Juni.2019 Del på Facebook Svart 2.Juni.2019 Sjekk at denne ligger på plass, om ikke får du redusert kjøling.... Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 2.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2019 Ja. Den gummimuffa var der og så helt fin ut. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.