Jump to content

Varmgang VP TAMD 40B


Happytrip

Recommended Posts

Hva er kjølevannstemperaturen?

 

Har du kontroll på at det er god gjennomstrømming i sjøvannsystemet?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Helt normalt fenomen på 40 motorene. Skyldes som oftest skitten ferskvannskjøler. Disse motorene er forkammermotorer med elendig virkningsgrad. Derfor utvikler de kolossalt med varme i kjølesystemet som må være i tip topp stand for ikke og koke over.

Link to post
Share on other sites

takk for svar alle sammen. slet med å finne tilbake til innlegget mitt. er ikke mitt domene å være på fora, men det må jeg lære meg bedre. her inne er det virkelig gode og avveide kommentarer og folk som vil hjelpe ☺️.

da blir det prøving og feiling gjennom helga. høres ut som at det kan være mer ufarlig enn først antatt. havariet skjedde på årets første ordentlige tur. logikken vil vel tilsi at noe ikke åpner/lukker som det skal etter vinteren. 

Link to post
Share on other sites

var motor riktig konservert ved vinterlagring, feks skyllt gjennom saltvannskrets og fyllt opp denne med frostveske/vann så det ikke har blitt frostspreng noen steder, har du sjekket impeller til saltvannsiden.

Må du rense systemet så brukes det sitronsyre eller egnet rensemiddel, da må du lage en sløyfe til et lite kar/balje som du kan ha rensemiddel i og kjøre gjennom systemet

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...