Happytrip Startet 2.Juni.2019 Del på Facebook Startet 2.Juni.2019 Min VP TAMD40B presser ut kjølevann gjennom påfyllingslokket til ekspansjonslokket for internkretsen ved varmgang. Mistenker termostatfeil, i verste fall vannpumpa. Noen med erfaringer/råd om andre ting det kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 2.Juni.2019 Del på Facebook Svart 2.Juni.2019 Tett varmeveksler, hadde jeg på forrige motor. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Brigg Svart 2.Juni.2019 Del på Facebook Svart 2.Juni.2019 Hva er kjølevannstemperaturen? Har du kontroll på at det er god gjennomstrømming i sjøvannsystemet? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Kweelhouse Svart 2.Juni.2019 Del på Facebook Svart 2.Juni.2019 Hei! Det er en trykkventil i ekspansjonstank ventilen, mulig den er gåen. Ellers støtter jeg teorien med at varmeveksler er tett. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 2.Juni.2019 Del på Facebook Svart 2.Juni.2019 Hull i veksler kan også gi slike symptomer, om det blir trykket saltvann i kretsen. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 2.Juni.2019 Del på Facebook Svart 2.Juni.2019 Helt normalt fenomen på 40 motorene. Skyldes som oftest skitten ferskvannskjøler. Disse motorene er forkammermotorer med elendig virkningsgrad. Derfor utvikler de kolossalt med varme i kjølesystemet som må være i tip topp stand for ikke og koke over. Sitér dette innlegget Link to post
Happytrip Svart 8.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 takk for svar alle sammen. slet med å finne tilbake til innlegget mitt. er ikke mitt domene å være på fora, men det må jeg lære meg bedre. her inne er det virkelig gode og avveide kommentarer og folk som vil hjelpe ☺️. da blir det prøving og feiling gjennom helga. høres ut som at det kan være mer ufarlig enn først antatt. havariet skjedde på årets første ordentlige tur. logikken vil vel tilsi at noe ikke åpner/lukker som det skal etter vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 var motor riktig konservert ved vinterlagring, feks skyllt gjennom saltvannskrets og fyllt opp denne med frostveske/vann så det ikke har blitt frostspreng noen steder, har du sjekket impeller til saltvannsiden. Må du rense systemet så brukes det sitronsyre eller egnet rensemiddel, da må du lage en sløyfe til et lite kar/balje som du kan ha rensemiddel i og kjøre gjennom systemet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.