Jump to content

Motorkunnskaper


motorkurs

Recommended Posts

Hei igjen Dospen. Det er ingen som angripes, så hvor du har det fra ser jeg ikke helt. Saken er, litt avhengig av hvor man kommer fra, at disse motorene ikke lenger er vanlige. Det må vi kunne være enige om? En Volvo Penta mekaniker med topp utdannelse er nødvendigvis ikke den rette til å få til en gammel FM,Sleipner eller Marna. Det synes jeg du selv skal spørre en VP mekaniker om. Snekkemotorsiden er såvisst ikke basert på noe 'jeg alene vite' prinsipp. Å bidra til problemfrie sesonger er målet.

Link to post
Share on other sites

En Volvo Penta mekaniker med topp utdannelse er nødvendigvis ikke den rette til å få til en gammel FM,Sleipner eller Marna. Det synes jeg du selv skal spørre en VP mekaniker om. Snekkemotorsiden er såvisst ikke basert på noe 'jeg alene vite' prinsipp. Å bidra til problemfrie sesonger er målet.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er akkurat det som er kluet, viss ikke en VP mekaniker ikke klarer å få til en gammel Marna eller FM, da ville jeg tvilt på motorkunskapene hans.

Hva er det som er så spesielt med disse motorene, som man må ha spesielle kunskaper på for å kunne skru på de?

Link to post
Share on other sites

Hei folkens.

 

Nå må vi få dette ned på jorda. Dette forumet skal vel være et fora for utvekslig av erfaring og ikke krangling. Vær litt romslig, det er nyttig.

 

Det er nok mange som ikke skjønner noe om motorer og de har helt sikkert bruk for et kurs.

 

Nå er jeg nok av den typen som helst vil gjøre alt selv, jeg stoler ikke på fagfolk. Forde det viser seg mange ganger at de gjør en dårlig jobb.

 

Jeg leser meg til det meste eller tar et kurs. Vi som har noen år på baken og skjønner litt om teknikk har stort sett ingen problemer med å finne ut ting.

 

Men det finnes mange som ikke har den evnen og for dem er det nyttig med motorkurs.

 

Vi må huske at vi som er her på forumet har en ganske god erfaring og da er det lett og tro at alle er like "gode" som oss.

 

Håper dette innlegget ikke skaper diskusjon men ettertanke.

Link to post
Share on other sites

Håper dette innlegget ikke skaper diskusjon men ettertanke.

<{POST_SNAPBACK}>

Dette er nå et diskusjonsforum da :wink:

 

Det er vel ingen her som er motstander av muligheten for kurs, og at det sikkert er bra. Det argumentasjonen går på, slik jeg ser det, er "motorkurs"' påstander om at disse motorer skal ha en helt egen respekt på grunn av stor ingeniørkunst, og at det neste ikke er noen igjen som "kan" slike motorer. Begge deler er et stykke unna sannheten, og kun egnet til å skremme folk vekk fra å kjøpe båt med slik motor, og til å gyve løs på det selv når problemene kommer.

 

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

For å ta tak i en positiv ting: det ER noen som kan disse gamle motorene... Nemlig folk i DETTE forumet - og her får man som oftest svar raskt også! Samt ofte flere sider av en sak, eller nødløsninger for å klare seg gjennom sesongen.

 

Det ER flott at noen starter kurs, men jeg må bare istemme i at det er andre som OGSÅ kan noe om gamle motorer - nemlig flere av medlemmene her!

 

Lykke til med kursene, håper du reklamerer for de på leverandørsiden og får mange påmeldte som lærer mye!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...