Lillemåsen Startet 4.Juni.2019 Del på Facebook Startet 4.Juni.2019 Noen som vet hvor man bør lete etter feil? Byttet regreim i vinter, alt vel etter jeg fikk båten på sjøen. Noen uker seinere fikk jeg ikke normalt turtall ved gasspådrag. Normalt 5100 rpm med min propell, nå 3400 rpm når motoren er gått varm. Lydbilde vrenges, høres ut som en 2T motor med choke på. Har skiftet filter og vannutskiller. Ingen feilmeldinger på kontrollpanel. Søkte etter feilkode og ingen lagrede feilkoder i enheten. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juni.2019 Del på Facebook Svart 4.Juni.2019 Har du sjekket om registerreimen kan ha hoppet over et hakk? Sjekk at den fortsatt er iht merkene. Hvis dette er OK ville jeg ha sjekket plugger og evt coiler. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lillemåsen Svart 5.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2019 Har ikke sjekket dette, kan være muligheter for dette. Undres da litt på hvorfor kun når varm motor? Den bruker nesten dobbelt med drivstoff på full gass i forhold til hva den gjorde før dette. Tomgang går lett og lekent. Full gass med frigirsgass er ikke noe problem, men med belastning på motor er det sur lyd og lavt turtall. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 5.Juni.2019 Del på Facebook Svart 5.Juni.2019 Start med timing som index foreslår. Forstår deg slik at motoren går fint i noen uker, så oppstår problemet? For egen del begynner jeg helst med det som er billig og enklest.... jeg forutsetter at du tenker på sikkerhet og håndterer bensinsøl og sikker fortøyning på en god måte... henger choke'n på, det kan du sjekke ved å ta av flammedemperen og se inn i forgasserne har du drenert forgasserne i år ? skru opp bunnskruen etter at den høres ut som den skal dø og sjekk om det er like mye bensin i alle kammere, ta vare på det som kommer ut og sjekk det for vann og mjød. Er det dritt der kan noe av dette nå være i dysene dine. Har du sjekket tanken din ? dette er ofte synderen til slike problemer. Filterbyttet kan ha generert litt forurensning i systemet avhengig av hvordan du gjorde det... Fylte du filteret via inngangen på filteret ? Bensinpumpa - er den i god form ? Ser pluggene like ut ? Er en eller flere våte etter bruk ? Om dine flotørkammre har slangenippel kan du gjøre en enkel dynamisk flotørnivåsjekk ved brygga. tre klare slanger på ca 15 cm opp langs forgasseren på hver forgasser. Åpne dreneringsskruene. Pump med håndpumpe og se om du får samme bensinnivå i alle slanger. Nivået vil normalt ligge jevnt med pakningen i forgasseren, gjør den det er det bra. Bind båten fast og start motoren og studer hvordan nivået endrer seg når du gir gass. Dersom ikke forgasserne holder likt nivå er noe galt. Flotørkammerventilen eller bensinpumpe er da trolige årsaker. Ingen feil til nå ? da må du trolig over på det elektriske. Start med chokesystemet om plugg/plugger er våte eller sota Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 5.Juni.2019 Del på Facebook Svart 5.Juni.2019 Hvis dette er en 2011 mod., så har vel denne motoren innsprøytning, og ikke forgassere? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.