index Svart 7.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2019 dieselfan skrev 6 minutter siden: Dersom ombyttingen spiller noen rolle på denne motoren så tenner den vel på bunn...? Ja. Og da starter den ikke. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ivar Svart 7.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2019 dieselfan skrev for 1 time siden: Dersom ombyttingen spiller noen rolle på denne motoren så tenner den vel på bunn...? ser ut som separate coiler så da er det vel sekvensiell tenning og ikke "wasted spark" ..? Og da blir det tull med tenningstidpunktet ja Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hakkannen Svart 7.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2019 Arild Bakkland skrev for 4 timer siden: men kom til å tenke på kanskje jeg har byttet om på plugghettene.. har det noe å si? Kanskje du har funnet svaret selv? Jeg har også en slik motor, den startet heller ikke da en «festlig» kompis hadde byttet om på plugghettene, egentlig en ganske god spøk om man ikke har det for travelt Følte forsåvidt at motoren holdt på å starte, men ikke skikkelig. Var skikkelig i villrede en stund, fram til jeg la merke til at pluggkablene lå så rart. Den til venstre (sett aktenfra) skal på øverste plugg, den til høyre skal nederst. Sitér dette innlegget Link to post
Arild Bakkland Svart 8.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2019 Fyyy f.... så mye pes! Byttet om på kablene. Fyra på første «halvdraget»....men uten masse røyk.... har BEL dkylt gjennom og renset det som var av oljerester tenker jeg! Tusen takk for alle tips/råd... konklusjon: riktig kabel til riktig sylinder er alfa og omega! Sitér dette innlegget Link to post
Arild Bakkland Svart 8.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2019 Forøvrig har guttungen på 13 som har venter i mange uker på å få kjøre jolle, kjørt tom en 12-liter uten problemer med motoren... så virker som alt er Ok med motoren! Takk for alle tips og råd! Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 8.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2019 Kjekt at det løste seg Da er det bare å nyte sommeren! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2019 Godt det ordnet seg!? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dieselfan Svart 8.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2019 Ekstra stas med "happy ending" (ser at styrerøret ditt er uten propper... kan være lurt å fette in røret innvendig og sette på propper... poden finner snart ut at denne motoren er ferdig utstyrt for fjernkontroll og da vil han ha styrekonsoll og da trenger du røret ) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 8.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2019 (redigert) Personlig tror jeg ikke litt olje i veivhuset betyr noe som helst. Med en gang den starter vil den jo dra inn bensin i veivhuset som vil vaske ut eksisterende olje rimelig fort. Vil ryke blåhvitt i noen minutter, så er det borte. Sikkert borte lenge før motoren blir så varm at noe kan brenne seg. På min gamle Johnson fra 1958 står det at man kan bruke vanlig motorolje hvis man er tom for 2T olje. De skal ha 1/16 blanding (ca 6%) så de tåler ganske fet blanding en periode. Så bra at det løste seg ? Redigert 8.Juni.2019 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.