åAasen Startet 8.Juni.2019 Del på Facebook Startet 8.Juni.2019 Volvo Penta d4 225, 2007 mod. Her en dag oppdaget jeg at motoren mister motorkraft ved ca 2500 RPM. Rett før båten legger seg i plan og det ryker noe. Nok til at det er unormalt mye, mørk/ svart røyk. oljenivået var lavt, men mistenker det ligger noe mer bak problemet. noen som kan tenke seg mulige årsaker eller hva som burde kontrolleres? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Turbo er første jeg tenker på. Sitér dette innlegget Link to post
åAasen Svart 10.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2019 hmm, det som er rart er at motoren ikke mister kraft før turtallet når ca 2500 omdreininger. Lurer på om det er toppakninga som må byttes? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 10.Juni.2019 Del på Facebook Svart 10.Juni.2019 Er det kompressor på motoren så kobler den ut ved ca 2500 ,så skal turbo ta den videre.Om turbo henger eller går tregt,får motoren for lite luft med svart røyk som resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juni.2019 Del på Facebook Svart 10.Juni.2019 D4 225 har ikke kompressor. Bare turbo jeg ville fått ombord VP mekaniker med Vodia og kjørt en diagnose. Jeg tenker turbo ettersom den går dårlig og ryker mye. Kan også være ladetrykksgiver, men da blir motoren bare kraftløs, den ryker ikke. Turboen begynner å lade på ca 2000 rpm på disse Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.