Jump to content

Vannscooter som slepejolle - hva må man passe på v. bruktkjøp?


Knallipadden

Recommended Posts

Så en snekke lik min her om dagen som slepte med seg en vannscooter. Jeg ble derfor nysgjerrig på på dette og fikk litt lyst til å prøve det samme. Hva må man eventuelt passe på v. kjøp av vannscooter og hvordan er vedlikehold for den som ikke vil skru så mye selv? 

Link to post
Share on other sites

Knallipadden skrev 30 minutter siden:

Så en snekke lik min her om dagen som slepte med seg en vannscooter. Jeg ble derfor nysgjerrig på på dette og fikk litt lyst til å prøve det samme. Hva må man eventuelt passe på v. kjøp av vannscooter og hvordan er vedlikehold for den som ikke vil skru så mye selv? 

Normalt vedlikehold er vel gjennomspyling etter bruk og ellers service på motor som alle andre motorer. De fleste er vel enige om at vannscooterer skal tas opp på land etter bruk så det er vel viktig å få sjekket at det er gjort. Motor og drivsystem er visst ikke designet for å ligge ute i saltvann. 

Link to post
Share on other sites

Så er det verdt å merke seg at man risikerer fylle motoren med vann ved sleping raskere enn 8 knop. Man må montere en stengekran en eller annen plass på motoren (husker ikke hvor) for å forhindre dette. Dette gjelder ihvertfall Seadoo, er jeg blitt fortalt.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Servicer bør være holdt, og dokumentert. Det er å foretrekke at service blir tatt ved vinterkonservering etter endt sesong. At eier har kjørt den varm før de har gitt gass. Flushet etter bruk.

 Så kommer det an på scooter modell og år, om f.eks kompressor service er tatt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...