Jump to content

En gladnyhet for alle båtbøller


bliss X

Recommended Posts

Spørs om de ikke vil tjene gode penger på båtpakken.

Fordi, som det står så gjelder ikke forsikringen om du har kjørt ulovelig :rolleyes:

 

Klippet fra siden deres;

 

"Bruk sunn fornuft når du er på sjøen. Vis hensyn og hold deg unna alkohol. En ulykke på sjøen kan fort få tragiske følger! Bisso dekker ikke bøtene om du kjører under ulovlige omstendigheter. Se terms of condition"

 

Fant ett punkt under Terms of condition

 

12 Ved beskyttelse mot fartsbøter til sjøs dekker kun Bisso forenklet forelegg. Forsikringen dekker ikke fartsbøter ved anmeldelse og andre grove overtredelser.

 

Så bøllene er ikke så trygge alikevel, men for all del! La dem tro det

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Holdningsskapende arbeid ?

<{POST_SNAPBACK}>

Nei, dette er ikke holdningsskapende arbeid. Tvert i mot er det umoralskt å tjene penger på slikt. Kanskje man bør tenke litt på hva som egentlig er hensikten med bøter på vei/sjø (?). Men for enkelte er penger mye viktigere enn moral og etikk. En trend i tiden kanskje? I så fall.....synd!!

Link to post
Share on other sites

Nei, dette er ikke holdningsskapende arbeid. Tvert i mot er det umoralskt å tjene penger på slikt. Kanskje man bør tenke litt på hva som egentlig er hensikten med bøter på vei/sjø (?). Men for enkelte er penger mye viktigere enn moral og etikk. En trend i tiden kanskje? I så fall.....synd!!

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enig. Med en slik forsikringsordning oppfordrer man jo nærmest folk til å bryte lover og regler.

Ganske utrolig- og slett ikke holdningsskapende.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Nei, dette er ikke holdningsskapende arbeid. Tvert i mot er det umoralskt å tjene penger på slikt. Kanskje man bør tenke litt på hva som egentlig er hensikten med bøter på vei/sjø (?). Men for enkelte er penger mye viktigere enn moral og etikk. En trend i tiden kanskje? I så fall.....synd!!

Det var nettopp det jeg mente. Er ikke dette å motarbeide holdningsskapende arbeid?

Link to post
Share on other sites

Om dette er spesielt nyttig på sjøen er uvisst. Det er ingen kontroller uansett.

 

Har mere sansen for dette på landeveien, for ikke å snakke om parkeringsbøter som jeg stort sett får en gang i uka. Noen som kjenner til finansiell status for dette firmaet ?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Tja.... nå har det jo vært forsøkt med holdningskapende arbeid på landeveien også, men jeg ser jo i sitatet at det ikke har funket der heller! :-) Og parkeringsbøter ville jeg faktisk ikke skrytt av!! Parkeringsforskriftene har blitt laget blant annet med tanke på sikkerhet (samt fremkommelighet og miljø). Våre minste og mykeste i trafikken trenger faktisk hjelp av oss bilførere for å ferdes trygt! :nono:

Redigert av smiley (see edit history)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Etter litt surfing på nettet fant jeg ut;

 

Første halvår ble det gitt 100.000 fartsbøter i år, dvs. 200.000 på årsbasis. Om gjennomsnittsboten ligger på kr. 2.500 gir det totalt 500 MNOK.

 

I år 2000 var det registrert 2,8 millioner kjøretøyer i Norge. Noen har sikkert 2 biler, så la oss si at det finnes 2 millioner sjåfører her i landet.

 

Dermed får gjennomsnittssjåføren en bot tilsvarende kr. 250 pr. år

 

Det nevnte firma tar årsavgift(medlemskap) på kr. 299 og det koster kr. 849 for å dekke seg mot fartsbøter. Altså kr. 1148 . I tillegg dekkes jo ikke alle typer overtredelser.

 

Dette kan bli en god butikk, fundert på tvilsom moral. Helt forkastelig etter min mening. Har selv pådratt meg 3-4 bøter gjennom 25 år, men foretrekker heller å være selvassurandør. Målsettingen er uansett å kjøre på en måte som ikke setter andre i unødvendig fare. En farstbot svir og påminner meg om den målsettingen.

 

Mvh. BEG

Redigert av BEG (see edit history)

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Tja.... nå har det jo vært forsøkt med holdningskapende arbeid på landeveien også, men jeg ser jo i sitatet at det ikke har funket der heller! :-)  Og parkeringsbøter ville jeg faktisk ikke skrytt av!! Parkeringsforskriftene har blitt laget blant annet med tanke på sikkerhet  (samt fremkommelighet og miljø). Våre minste og mykeste i trafikken trenger faktisk hjelp av oss bilførere for å ferdes trygt!  :nono:

<{POST_SNAPBACK}>

Problemene vi har på landeveien og motorveiene er fartsgrenser som er satt alltfor lavt. Dette får folk til ikke å respektere skiltingen. Motorvei klasse a i Norge burde ha hastighetsgrense på 140,-.

Kjører ofte på autobanen i Tyskland der går gjerne hastigheten rundt 160,- med unntak av de som hyler forbi i 200.

 

Parkeringsforskriftene har ikke blitt laget med tanke på sikkerhet men for å få penger til statskassen.

Når parkeringshus dukker opp i Oslo forsvinner tilsvarende plasser andre steder. Det er etter min mening hårreisende. Bilen i norge idag ser åpenbart politikerene på som et onde, ikke et verktøy som de burde.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Problemene vi har på landeveien og motorveiene er fartsgrenser som er satt alltfor lavt. Dette får folk til ikke å respektere skiltingen. Motorvei klasse a i Norge burde ha hastighetsgrense på 140,-.

 

Synes nok dette er noe drøyt. Har en jobb hvor man møter bla. mennesker som har kollidert eller kjørt ut av veien i stor hastighet. Ofte er det ikke noe å bidra med på ulykkestedet.

Ulykker som inntreffer ved slike hastigheter som det her blir tatt til orde for skal være lovlig har alt for ofte tragisk utgang. Mulig det kunne vært vært noe høyere hastighet på de beste veiene våre, men dette kan umulig være seriøst ment.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Problemene vi har på landeveien og motorveiene er fartsgrenser som er satt alltfor lavt. Dette får folk til ikke å respektere skiltingen. Motorvei klasse a i Norge burde ha hastighetsgrense på 140,-.

 

Synes nok dette er noe drøyt. Har en jobb hvor man møter bla. mennesker som har kollidert eller kjørt ut av veien i stor hastighet. Ofte er det ikke noe å bidra med på ulykkestedet.

Ulykker som inntreffer ved slike hastigheter som det her blir tatt til orde for skal være lovlig har alt for ofte tragisk utgang. Mulig det kunne vært vært noe høyere hastighet på de beste veiene våre, men dette kan umulig være seriøst ment.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Er enig med deg at omfanget av skader som skjer i høy hastighet som oftest har større konsekvenser.

Poenget mitt er at på motorvei klasse a idag.Ta gjerne veien fra Oslo til Gardemoen.Der kjører folk stort sett i 110-130 uansett. Det betyr at hastigheten er for lav. Vil også påpeke det Tyskland gjorde for mange år tilbake. De satt hastigheten ned til 120 med resultat flere ulykker. Ulykkene var konsentrert basert på manglende konsentrasjon. Av dette kan vi slutte at setter vi fartsgrenen opp på gode veier i Norge blir folk mere konsentrerte, vi slipper også en rekke unødige forbikjøringer på veier som eks Oslo,Gol, Trysil, osv.

 

 

Unnskyld at jeg spør... :crazy: Men er du ikke helt oppdatert, eller gir du bare fan i parkeringsregler?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Skjønner ikke helt hva du mener ??. Problemet er at kommunene rundt Oslo gjør hva de kan for å begrense folks parkeringsmulighet.Jeg liker å parkere ved døren der jeg skal handle eller hvor postkontoret er. Ikke gå flere mil.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Jeg liker å parkere ved døren der jeg skal handle eller hvor postkontoret er. Ikke gå flere mil.

I Oslo medfører slik dusteparkering ofte at trikken ikke kommer fram. Det oppstår forsinkelser som forplanter seg rundt i trikkesystemet slik at tusenvis av mennesker blir forsinket. Barn blir ikke hentet i barnehagen når de skal, folk rekker ikke avtaler osv osv.

 

Alt dette takket være EN BILIST som ikke gidder å gå noen meter. :headbang:

Link to post
Share on other sites

Lasse, det var ikke ment slik at man skal sperre for annen trafikk som trikker, busser osv osv.

 

Poenget er at det blir tatt vekk parkeringsplasser straks nye parkhus kommer opp. Om du har kjørt i Oslo regner jeg med at du har sett parkering forbudt skilter plassert som er helt unødvendig ??.

I oslo skal det til enhver tid være x antall plasser. Dukker det opp p.hus, da forsvinner andre plasser.

 

Det er etter min oppfatning helt unødvendig og resulterer i at jeg får mange p-bøter.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Skygg Unna!! BISSO har ikke konsesjon som "forsikrings selskap" hverken i Sverige, eller Norge. De som kjøper denne "forsikringen" ber vel om å bli lurt ?? :cryin:

 

Se denne Linken: Bisso

<{POST_SNAPBACK}>

Det var flott info å få, går de da konkurs er man ikke sikret.

 

Utifra deg jeg vet om svensk lovgivning har de anledning til å selge poliser i Norge. Tror ikke det er konsesjonsplitig i sverige å tilby forsikringstjeneser over landegrensene.

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Unnskyld at jeg spør... :crazy:  Men er du ikke helt oppdatert, eller gir du bare fan i parkeringsregler?

<{POST_SNAPBACK}>

........

Skjønner ikke helt hva du mener ??. Problemet er at kommunene rundt Oslo gjør hva de kan for å begrense folks parkeringsmulighet.Jeg liker å parkere ved døren der jeg skal handle eller hvor postkontoret er. Ikke gå flere mil.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, så du gir altså fan! :lol:
Link to post
Share on other sites

Det måtte bare komme. Du verden hvor oppfinnsomme folk er.  :headbang:

 

Jeg blir bare helt matt!!  :headbang:  :headbang:

<{POST_SNAPBACK}>

Enig!!

Første ord som falt meg i hu, var avlats-handel!! Vi bor i et land med lover, og disse er gitt for å etterfølges (uten lover kan intet samfunn bestå). At noen vil "kjøpe seg fri" fra straff for overtredelse av disse lover, bekymrer meg!

Synes dere at "Røkke-sertefikat" også er OK??

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg gir F*** dersom jeg ikke hindrer annen trafikk eller står i veien for noen.

Tenk hvis alle Oslos bilister var like framsynte? Da kunne du glemme å kjøre bil i Oslo, for det ville blitt et så herlig kaos at ingen kom noe sted. Tror du lever på 60 tallet. I de fleste byer har man etterhvert innsett at det er parkeringshus som må til, og at folk må finne seg i å gå litt lenger.

 

Har du samme oppfatning når det gjelder "parkering" av båter også?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...