Jump to content

En gladnyhet for alle båtbøller


bliss X

Recommended Posts

Det var flott info å få, går de da konkurs er man ikke sikret.

 

Skygg Unna!! BISSO har ikke konsesjon som "forsikrings selskap" hverken i Sverige, eller Norge. De som kjøper denne "forsikringen" ber vel om å bli lurt ?? cryin.gif

Dessuten «Bisso dekker ikke bøtene om du kjører under ulovlige omstendigheter.», så da er man vel egentlig like langt ... hihi

 

--

jon martin solaas

Redigert av nick (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Parkeringsforskriftene har blitt laget blant annet med tanke på sikkerhet (samt fremkommelighet og miljø). Våre minste og mykeste i trafikken trenger faktisk hjelp av oss bilførere for å ferdes trygt!

 

Vel, det er vel i mange tilfeller tøv!. Jeg nevner bare EUROPARK. De kjøper opp parkeringsplasser i hele Norge og lønner sine ansatte med provisjonslønn for utferdiget kontrollavgift. Aldri har jeg vært utsatt for mer terror enn fra det firmaet. To ganger er jeg ilagt avgift på et tidspunkt hvor jeg selv er tilstede ved bilen. Men det nytter ikke å klage. Det avviser konsekvent alle henvendelser. Argument som å veksle mynt gjelder ikke. Så parkerer du på Europark så må du ha myntene med deg før du setter bilen ifra deg.

 

De har nylig kjøpt opp kontrollen av avgift hos min arbeidsgiver. (Noe som faller inn i rekken av heldige og nyttige arbeidsmiljøtiltak hos Sykehuset Østfold Fredrikstad). Jo kortere tid for avvik som arbeidsgiver velger i Europarks konsept, jo mere betaler Europark for tjenesten. Det er av SØF da valgt 3 minutters avvik - altså du får avgift om du står 3 minutter over tiden. Og det er ekstremt mange flere som blir ilagt kontrollavgift nå enn tidligere. Ikke nok med at du har familie som er akutt syke og innlagt på sykehuset. Du blir belønnet med å måtte betale 500,- til Europark når du står 0-3 minutter over tiden. Jeg har overbevisende mistanke om at kontrollørene jukser på tiden siden jeg to ganger har opplevet å finne avgift ilagt før utløp av betalt avgift.

 

Og klokka mi går riktig! Den er av ypperste kvalitet fra Sveits.

 

Vel, det her ble vel litt off topic, men jeg anbefaler alle å boikotte Europark!

Link to post
Share on other sites

Gjør som jeg gjorde når jeg fikk bot av Europark mens jeg sto i kø ved automaten. Etter diverse ordveksling med endel vitner tilsto jeg at jeg hadde stjålet bilen, og rakte nøklene til idioten med klar beskjed om at jeg uansett ikke hadde tenkt å hente den igjen, så det er like godt å taue den inn med en gang. Det var visst ikke interessant å ikke kunne kreve inn boten, og dessuten måtte bruke midler på å taue inn en stjålet bil, så jeg ble bedt om å legge penger på automaten istedet så skulle han droppe boten denne gangen...

Link to post
Share on other sites

Vel, det er vel i mange tilfeller tøv!. Jeg nevner bare EUROPARK. ................

 

En liten sammenblanding av begreper her; Europark har ingenting med parkeringsforskriftene å gjøre heldigvis. Alle plasser og områder som hånteres av Europark håndheves etter privatrettslige regler om utleie. De private selskapene på steder som sykehus og jernbanestasjoner osv. er desverre et resultat av økt konkurranseutsetting i det offentlige. Det skal tjenes penger på alle områder. Jeg kan jo nevne at vegdirektoratet/samferdselsdepartementet også ser på muligheten for å endre forskriftene slik at kommunene kan sette ut all form for håndhevelse av parkering til private selskaper. Blir omtrent som om Securitas skulle stoppe deg på sjøen og gi deg forelegg. :rolleyes:

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Tenk hvis alle Oslos bilister var like framsynte? Da kunne du glemme å kjøre bil i Oslo, for det ville blitt et så herlig kaos at ingen kom noe sted. Tror du lever på 60 tallet. I de fleste byer har man etterhvert innsett at det er parkeringshus som må til, og at folk må finne seg i å gå litt lenger.

 

Har du samme oppfatning når det gjelder "parkering" av båter også?

<{POST_SNAPBACK}>

Poenget er å ikke ta bort gamle p.plasser FORDI det kommer opp et p.hus.

 

Parkering av båter går heldigvis ikke under samme problemstilling. (Foreløpig)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...