Ronny291 Startet 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2019 Hei. Er det noen her som kan svare meg på om eg kan bytte ut turboen på min 2722e, ford 155 hk motor? 1987 modell. Vil gjerne om mulig montere en større turbo for litt mer fart. Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Halco 29 offshore". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Mortenliereng Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Ved bytte til større turbo så bør du vel også sørge for at den får mere drivstoff så den ikke magrer ut ved pådrag.blir den for mager så kan en fort brenne hull i stempel .husk at bensin kjøler osv. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Nå blir vel ikke akkurat bensinmangel noe stort problem på den Ford dieselen. Men mer drivstopp må selvsagt til om du skal ha mer effekt. Men innen rimelighetens grenser fikses det med å justere på pumpa. Turboer finnes det jo i alle størrelser så det er greit å få tak i. Men om du ikke allerede har ladeluftkjøler ville jeg vel startet med å anskaffe det. Sitér dette innlegget Link to post
Ronny291 Svart 10.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Uten ladeluftkjøler ville den vel vært på ca 120 hk har eg lest, så den har nok det ja. Noen gode adresser å besøke på jakt etter større turbo?? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Juster opp pumpa med den turboen du har. Å bytte turbo til større gir ingen effekt i seg selv. Når motoren har fått mer diesel og luft ( mer effekt ) må du ha " større" propell for mer fart. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Ronny291 Svart 10.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Ok. Takk for info? Sitér dette innlegget Link to post
Ronny291 Svart 10.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Hei. Er det noen her som kan svare meg på om eg kan bytte ut turboen på min 2722e, ford 155 hk motor? 1987 modell. Vil gjerne om mulig montere en større turbo for mitt mer fart. Sitér dette innlegget Link to post
Ronny291 Svart 12.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 Hei. Er det noen her som kan svare meg på om eg kan bytte ut turboen på min 2722e, ford 155 hk motor? 1987 modell. Vil gjerne om mulig montere en større turbo for mitt mer fart. Hei folkens. Er det noen av dere som sitter på informasjon om hva turboen på en ford 2722e, 155 hk heter? Navn, nr etc? Er så tært at eg tror eg må bytte i en ny. Ronny291 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Moderator Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 Slått sammen 3 emner om samme tema. Om man savner svar så vennligst post en etterlysning, ikke opprett nytt emne. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 12.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2019 Hvis jeg husker riktig, så går det å skru opp dieselpumpen til ca 180 hk, skrur du mer enn det kan plungeren komme til kaldstartsporet og innsprøytningstidspunktet blir en del seinere og resultatet blir høy eksostemperatur og lite effekt. Les av dieselpumpens skilt, nr begynner på P og har ofte 4-6 tall. Så tar du kontakt med Maritim Diesel i Godvik, de har tekniske data på en god del av de forskjellige effektuttakene på disse fordene. Turbo får du f.eks hos norsk turboservice. Lancing marine i england har en del info om motoren på nett, og har mye kompetanse på ford. Sitér dette innlegget Link to post
Ronny291 Svart 13.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2019 Takk Mort1? Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 13.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2019 Trenger du mer hjelp, kan KD Trading anbefales. Oppnår du maks turtall i dag? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.