Jump to content

Ford 2722e 155 hk, montere større turbo for mer fart?

Ronny291

Recommended Posts

Hei.

Er det noen her som kan svare meg på om eg kan bytte ut turboen på min 2722e, ford 155 hk motor? 1987 modell. Vil gjerne om mulig montere en større turbo for litt mer fart.

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var "Halco 29 offshore". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.
Utdrag:
  • Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn.
  • Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.
  • Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder.

20190526_162950.jpg

Nå blir vel ikke akkurat bensinmangel noe stort problem på den Ford dieselen.

Men mer drivstopp må selvsagt til om du skal ha mer effekt. Men innen rimelighetens grenser fikses det med å justere på pumpa. Turboer finnes det jo i alle størrelser så det er greit å få tak i. Men om du ikke allerede har ladeluftkjøler ville jeg vel startet med å anskaffe det.

Hei.

Er det noen her som kan svare meg på om eg kan bytte ut turboen på min 2722e, ford 155 hk motor? 1987 modell. Vil gjerne om mulig montere en større turbo for mitt mer fart.

Hei folkens.

Er det noen av dere som sitter på informasjon om hva turboen på en ford 2722e, 155 hk heter? Navn, nr etc? Er så tært at eg tror eg må bytte i en ny.

Ronny291

received_1081129302078747.jpeg

received_311195416455147.jpeg

Hvis jeg husker riktig, så går det å skru opp dieselpumpen til ca 180 hk, skrur du mer enn det kan plungeren komme  til kaldstartsporet og innsprøytningstidspunktet blir en del seinere og resultatet blir høy eksostemperatur og lite effekt.

Les av dieselpumpens skilt, nr begynner på P og har ofte 4-6 tall. Så tar du kontakt med Maritim Diesel i Godvik, de har tekniske data på en god del av de forskjellige effektuttakene på disse fordene.

Turbo får du f.eks hos norsk turboservice.

Lancing marine i england har en del info om motoren på nett, og har mye kompetanse på ford.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...