Jump to content

Blue marlin dieselvarmer 2000w, hvordan montere?

O.Olsen

Recommended Posts

Heisan

Har fått tak i en brukt dieselvarmer på 2000w , som jeg skal ha i en 24 fots Nidelvsnekke.

Forrige eier har kuttet selve hovedkabeln, men det er ikke noe problem da det er ulike farger på alle kablene. 

Men skulle gjerne hatt en forklaring på hvordan den ellers er koblet opp.....

Tenker da på slanger ut og inn ets..

Gjerne en monteringsanvisning.

Guest Avmønstret#

Om "blue- marlin" er en såkalt "kinavarmer" så koster normalt alt tilbehøret som trengs for en grei montering såpass mye ifht selve varmeren at jeg nok hadde vurdert å kjøpe ny varmer i stedet for å satse på en brukt hvor "hovedledningen" er klippet.

Men hvis båten har hatt varmer før og alt "garnityret" er der fra før så blir det noe annet. 

Spørsmålet kan vel kanskje heller stilles slik: Er dette et produkt som selges i Norge, er det mulighet for å skaffe dokumentasjon, kan det skaffes deler? Svaret ser ut til å være noe i retning av: Jo, det ser da sånn ut.

http://www.bluemarlin.no/index.php/component/virtuemart/dieselvarmer/2000w/air-heater-2000w-diesel-12v-detail?Itemid=0

Å framskaffe koblingsskjema/dokumentasjon eventuelt sjekke muligheten for å skaffe reservedeler bør vel være starten på det hele. Uten dokumentasjon så kommer man vel ingen vei, og den må vel eventuelt skaffes fra importør, finnes på nett, eller noe slikt.

Redigert av Arne2 (see edit history)

Hei. 

Jeg er i sluttfasen av å montere en slik varmer. (Gjøres ferdig i dag)

Skal du bruke ekstern dieseltank eller tenker du å hente diesel fra båtens eksisterende tank? 

Det ligger manual på nettet som kan være nyttig å se gjennom. Her står det en del om montering. https://www.manualslib.com/manual/970580/Belief-Fjh-2.html

Bare å sende en PM hvis du vil ta en prat om hvordan jeg gjorde det i Daycruiser. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...